Kolik hodin denně bychom měli spát, kdy je nejlepší uložit se ke spánku a jak si správně upravit ložnici, abychom se hodiny nepřevalovali z boku na bok? To bývají nejčastější otázky lidí, kteří se chtějí dobře vyspat. A co radí přední česká specialistka na problematiku spánkové medicíny MUDr. Jana Vyskočilová, která je vedoucí lékařkou spánkové laboratoře EUC Kliniky Plzeň a předsedkyní České společnosti pro spánkovou medicínu?
Pokud máte teplotu přes 38 °C a dýchací potíže a zároveň jste pobýval/a v zasažených oblastech či jste byl/a v úzkém kontaktu s někým, kdo pobýval v zasažených oblastech, nechoďte do ordinace osobně. Správným postupem při podezření na nákazu novým typem koronaviru je telefonicky kontaktovat svého praktického lékaře, případně lékařskou pohotovostní službu nebo příslušnou krajskou hygienickou stanici. Lze se také obrátit na infolinku Státního zdravotního ústavu na čísle 724 810 106. 
Měření krevního tlaku je nutností nejen u lidí s problémy s krevním oběhem. Je to velmi jednoduchá činnost, pokud víte, jak správně měřit krevní tlak. Aby byl výsledek měření tlaku správný, je třeba dodržovat několik základních pravidel. Proč se vyplatí si krevní tlak kontrolovat pravidelně?
Mezi méně známá krevní onemocnění patří imunitní trombocytopenická purpura. Ta se zpočátku může projevovat jen zvýšenou tvorbou modřin, krvácením z nosu nebo dásní. Projevy onemocnění jsou zapříčiněné reakcí imunitního systému, který postupně ničí krevní destičky, což má za následek zvýšené riziko krvácení.
Přestože dna neboli pakostnice zní mnohým lidem jako nemoc z minulých časů, pro řadu jiných jsou dnové záchvaty několikrát do roka či měsíce nepříjemnou realitou. Moderní způsob života této nemoci svědčí. K jejím spouštěčům totiž patří obezita, nedostatek pohybu a vysoká konzumace alkoholu a masa. Úlevu naopak najdeme v přírodě, pročišťování a bylinkách.
Migrénou trpí každý desátý na světě.1 Světová zdravotnická organizace ji řadí mezi 10 nejzávažnějších onemocnění, kvůli kterým lze ztratit roky života z důvodu nemohoucnosti.2
Moderní způsob života je u mnohých z nás spojen s dlouhodobým sezením či stáním. Nedostatek pohybu a dlouhý čas strávený v jedné poloze přitom mohou být důvodem různých zdravotních komplikací – od nadváhy a bolestí zad, přes otékající nohy, metličky a křečové žíly až po hemoroidy. Jak nám pomůže změna sezení?

Stránky