Bojíte se antidepresiv? Vyzkoušejte nejdříve 5 přírodních pomocníků

Máte pocit, že se na vás začíná lepit podzimní nebo předvánoční deprese, ale nechce se vám rovnou klepat na dveře ordinace psychiatra? Vyzkoušejte přírodní pomocníky, které pomáhají zvládat stres, zmírnit příznaky deprese a vylepší špatnou náladu.

 

Andělika: První pomoc na nervózní žaludek

Naše trávení je na stres a nervozitu nejcitlivější, proto o sobě dává v případě duševní nerovnováhy vědět jako první. Andělika neboli andělský kořen obsahuje éterické oleje, silice, třísloviny, hořčiny, pryskyřice a cukry, které uvolní mysl a uklidní žaludek. Nejlepší je ochutit si salát, polévku nebo čaj kávovou lžičkou namletého kořenu anděliky nebo jejími semeny. Pozor, andělika není vhodná pro těhotné a pro ty z vás, kteří trpíte onemocněním ledvin.

Meduňka: Když se před spaním honí hlavou starosti

Další oblastí našeho života, kde se stres projevují jako první, bývá postel – jak po stránce sníženého libida, tak hlavně z hlediska nekvalitního spánku. Nedaří se nám usnout, v noci se často budíme, nebo se budíme zbytečně brzo a už nemůžeme zabrat. Pokud se kvalita vašeho spánku v poslední době zhoršila, zkuste si večer připravit meduňkový čaj. Můžete jíst i čerstvé listy nebo vyzkoušet netradiční formu – meduňkové víno, kterému se také říká karmelitánské kapky. A pomůže i při těhotenských nevolnostech!

Rozmarýn lékařský: Uvolnění při koupeli

S uklidněním po hektickém dni pomůže i horká koupel. Když do ní navíc nakapete trochu rozmarýnového olejíčku, koupelnou se rozvoní uvolňující aroma. Babičky také nedají dopustit na rozmarýnový čaj, který připravíte přelitím lžíce rozmarýnu ¼ litrem vroucí vody, necháte 15 minut louhovat, scedíte a vypijete.

Třezalka tečkovaná: Nejúčinnější pomoc od deprese

Třezalka se používá i v receptuře psychofarmak, ale my nejprve vyzkoušíme její antidepresivní schopnosti v přírodní formě. Dejte si třezalkový čaj nebo jezte pravidelně třezalku ve formě tablet. Doplněk stravy Třezalka od značky Kneipp obsahuje doporučené maximální přípustné množství třezalky, tedy 300 mg. Nejen, že vám třezalka pomůže k duševní pohodě, ale uklidní vás i při odvykání kouření, redukčních dietách, nebo příznacích klimakteria. Pozor, není vhodná pro těhotné a kojící ženy, může snižovat účinnost hormonální antikoncepce, a navíc může u fotosenzitivních lidí vyvolat pigmentové skvrny.

TIP: Vyzkoušejte také tzv. Janův olej, který si můžete snadno vyrobit.  Macerujte čerstvou třezalkovou nať v rostlinném oleji v uzavřené láhvi po dobu 2 týdnů – ideálně někde na slunci. Výsledkem bude červený macerát, který pomůže s hojením ran, popálenin i různých ekzémů. Skvělý je i na masáže jizev a bolavých míst všude po těle.

Kozlík lékařský: Pro dostatek vitamínů po celý rok

Kozlík pomáhá udržovat organismus včetně mysli v rovnováze. Vysoký obsah kyseliny valerové a izovalerové pomůže zatočit se stresem, nervozitou i zažívacími obtížemi. Můžete si uvařit kozlíkový čaj, nebo zvolit tablety, což je pohodlnější v zimních měsících, kdy čerstvé byliny nemůžeme natrhat venku ani koupit v obchodě. Doplněk stravy Kozlík Plus z dílny odborníků na byliny z Kneipp navíc v jedné tabletě stoprocentně pokrývá denní potřebu vitamínů B1, B2, B6 a B12.

Kterou bylinku vyzkoušíte jako první?

 

Komerční sdělení

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář
Zařazení na fórum: 

Reklama

Reklama