Reklama

Medicínský hackaton - líheň nápadů pro zdravotnictví

Praha bude koncem října hostit první medicínský hackaton Smarth Health Hackaton, kdy padesátka mediků a odborníků na IT z celého světa, včetně studentů, bude 48 hodin nonstop vymýšlet inovace pro obor.

Inspirací byla pro pořadatele Tomáše Studeníka z organizace Ceehacks akce Hacking Medicine, kterou pořádá americký Massachusetts Institute of Technology (MIT) v Bostonu. Hackaton je obecně akce, při níž programátoři a další odborníci intenzívně pracují na zadaném softwarovém projektu.

Název podobných akcí spojuje slova hacker a maraton. “Nejlepší nápady přicházejí často zvenku. Nejen z nemocnic, farmaceutických firem a výzkumných pracovišť, ale právě třeba od hackerů, které dáte dohromady s lékaři, na dva dny je zavřete spolu, dodáte data, wi-fi síť, 3D tiskárnu, pizzu a hop, nápad je tu. V českém zdravotnictví je potřebujeme jako sůl,“ informoval Studeník v tiskové zprávě.

Vybraným týmům, které budou řešit problémy z lékařské a zdravotní praxe, pořadatelé hradí dopravu a zajistí stravování. Po 48 hodinách intenzivní práce bez spánku představí týmy svá řešení před odbornou porotou.

Vítězný tým si odnese hlavní cenu 100.000 Kč a jeho nápad se zrealizuje v praxi. K dispozici budou mít soutěžící například data z vyšetření diabetiků, údaje od pacientů závislých na sociálních sítích, obrazy mozku z neurologických výzkumů, ale také třeba dětské rehabilitační klece.

Reklama

“Ty by se daly vylepšit pomocí umělé inteligence a digitalizací pohybů těch nejmladších pacientů tak, aby se pro ně procedura stala efektivnější a zábavnější,“ řekla k soutěži primářka rehabilitační kliniky Jarmila Zipserová. Zaměřit se účastníci mohou také na aplikace a senzory v chytrých telefonech a vyvinout novou sadu nástrojů pro budoucnost chytré diagnostiky. Pracovat budou i s válečným veteránem, kterému se budou snažit vylepšit život s jeho zraněním.

Soutěžit se začne v pátek 26. října a výsledky vyhlásí v neděli 28. října. Podrobnosti o akci přináší web Ceehacks

Reklama

Komentáře

Reklama