Žaludek: Nedostatečná produkce enzymů a kyseliny solné

Žaludek je velmi důležitým orgánem, je totiž místem, kde je potrava zpracovávána především mechanicky, ale kde se současně začínají zpracovávat (pouze) bílkoviny. Pokud trpíte nízkou kyselostí žaludeční šťávy, nutným důsledkem jsou zažívací potíže po konzumaci masa a mléka.

Nechci vás strašit, ale odborníky je tento stav považován za vyšší riziko rozvoje rakoviny žaludku. Kromě toho se za těchto nepříznivých podmínek zásadním způsobem snižuje vstřebatelnost stravou přijímaného vápníku! To je spojeno s vyšším rizikem osteoporózy, především u žen. Špatně fungující nebo dokonce chorobně postižený žaludek (žaludeční vředy nebo jen chronický zánět - gastritida) může být příčinou řady dalších problémů, například infekce tenkého střeva, dokonce může dojít k „zamoření" celého organismu plísněmi! To je nepříjemná a přitom běžná záležitost, o níž málokdo ví, natož aby ji řešil, byť jen preventivně.

Doporučení:

1.            Užívejte (chronicky) zažívací enzymy (třeba jen rostlinného původu).

2.            Preventivně používejte živý jogurt, mnohem lepší je však kombinace užitečných probiotických bakterií, kterými jsou různé rody Lactobacillus a Bifidobacterium. Mohou být v kapslované formě. Můžete také vyzkoušet Actimel firmy Danone.

3.            Nekonzumujte těsně před jídlem, v jeho průběhu a těsně po něm sladké tekutiny a obecně nepijte v těchto chvílích víc než maximálně 3 dcl neslazeného nápoje.

4.            Zásadním způsobem omezte konzumaci smažených a s přídavkem tuku pečených pokrmů, vyhněte se potravinám a pokrmům tučným a přemaštěným.

5.            Pečlivě kontrolujte kvalitu jídel v restauracích a podnicích rychlého občerstvení!

To proto, že starší lidé velmi nepříznivě reagují na jakoukoliv alimentární nákazu (infekce různými patogenními bakteriemi ve zkaženém, nebo jen mírně bakteriálně kontaminovaném jídle. Důsledkem může být riziková těžká Ztráta tekutin a sodíku - dehydratace).

Zdroj: Petr Fořt - Co jíme a pijeme, nakladatelství Olympia

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář

Komentáře (3)

  • Obrázek uživatele cynyk
    cynyk (anonym)

    zase nějaká propaganda neprodanýho dryjáku

    Čer 28, 2010
  • Obrázek uživatele Eva
    Eva (anonym)

    Pokud již máme výše uvedené potíže, nestačí dodávat pouze probiotika, případně upravit stravovací režim. Je nutné (zvláště u těhulek, kojících matek, dospívajích a žen v menopauze dodávat tělu i vápník a vit. D3. A aby toho nebylo málo, doporučuje se i Magnesium, neb jinak se špatně vstřebává i vápník, jak nám to všechno se vším souvisí. A jak je zvykem mým, doporučuji (vyjma probiotik,ta nemají) skvělý vápník a magnesia od Generici, jsou vynikající kvality, za velmi šlušné ceny a nejde o oxidy, ale o laktáty, pro ty, kdož neví, laktáty jsou vstřebatelné až z 80%, ale oxidy max. z 20%. /to má např. Zdrovit/.A u rozpustných forem je důležité, že mají použity citráty, což znamená opět daleko vyšší využitelnost organismem a pro nás také podstatně lepší rozpustnost a chuť. Zdravím, Eva

    Čer 28, 2010
  • Obrázek uživatele hanka001
    hanka001 (anonym)

    Popovidejte si o zdravi na centru pro zdravi, farmax to ma jako novinku a odpovidaji lekari.

    Čer 29, 2010

Přidat komentář

Reklama

Reklama