Za bolest zad někdy může nevhodná obuv či zatěžování zad

Bolesti zad často vznikají od špatného držení těla, ke kterému napomáhá i špatný výběr bot, protože nevhodná obuv může způsobit nejen bolest nohou, ale i zad. Pokud se chystáte vyrazit na vysokých podpatcích, tak v nich nezůstávejte po celý den. Příliš vysoké jehly sice neškodí přímo zádům, ale mohou způsobit nepřirozené držení těla, které pak způsobí bolesti zad, šíje a páteře. „Nejoptimálnější výška podpatku pro boty na běžné a pohodlné nošení jsou čtyři centimetry,“ vysvětluje Veronika Sajdoková ze společnosti CCC Boty. Boty na vysokých podpatích si rozhodně neberte, pokud chcete vystoupit na Říp, ale na večerní akce jsou v pořádku. V zimním období by všechny milovnice podpatků měly nosit ty na širokých podpatích a zapomenout na jehly, které jsou do sychravého počasí naprosto nevhodné.

„To rozšlápnu“
Chystáte-li se na celodenní výlet a na nohy si vezmete boty tzv. placky, tak si můžete přivodit bolesti nohou a zad stejně jako byste byla na jehlách. V placatých botách riskujete nepříjemné porušení klenby nohou. Pokud nosíte často balerínky, pořiďte si do nich kvalitní vložky. „Nejlepší pro vaše záda a nohy je střídání bot podle vhodné situace. Pohodlné balerínky si vezměte spíše do práce, boty se silnější podrážkou vytáhněte na delší výlet a na sport se hodí tenisky s odpruženou podrážkou, které dobře tlumí nárazy na tvrdých plochách,“ vysvětluje Veronika Sajdoková ze společnosti CCC. Obuv, kterou máte na delší nošení, by také měla mít spíše kulaté špičky, které zajistí prstům přirozenější prostor. Zapomeňte také na větu: „To rozšlápnu.“ Pokud vás boty tlačí, tak si raději kupte jiné nebo o číslo větší. Malé boty mohou způsobit nepříjemnou deformaci prstů.

Na nákupy jedině s batohem?
Bolesti zad se také často objevují, při nevhodném zatěžování páteře. Nejčastěji jejím přetěžováním. „Pokud jdete na nákup nebo si nesete počítač, tak si vezměte raději batoh, protože nošení těžkých tašek v jedné ruce narušuje svalstvo okolo krční páteře,“ vysvětluje Michaela Tomanová primářka Rehabilitačního ústavu Brandýs nad Orlicí. Zatěžováním jedné strany krční páteře dojde k tomu, že na jedné straně je svalstvo ochablé a na té druhé je zas nepřirozeně napnuté. „Vzpřímená krční páteř, relaxovaná ramena, ruce volně podél těla, korekce pánve a správné dýchání - to jsou základní věci, na které bychom si měli dávat pozor,“ dodává MUDr. Tomanová.

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář

Přidat komentář

Reklama

Reklama