
Jedním z cílů letošních reforem ve zdravotnictví je zvýšení transparentnosti českého zdravotnického systému. Základem je informovaný pacient, který má přehled o nabízené i poskytované zdravotní péči. Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR se proto snaží poskytnout svým pojištěncům maximum informací - prostřednictvím Elektronické zdravotní knížky (EZK) lze jednoduše zažádat online o Přehled vykázané zdravotní péče, který obsahuje seznam vykázaných zdravotních výkonů, vyšetření, návštěv u lékaře resp. vydaných léků.
V případě, že zjistíte jakoukoliv nesrovnalost ve vašem Přehledu vykázané zdravotní péče, obraťte se na zdravotní pojišťovnu a nejlépe písemně požádejte o revizi reklamovaných nesrovnalostí.
„Nově v rubrice Účet pojištěnce najdete přehled uhrazených regulačních poplatků a doplatků u lékaře či v lékárně - každý uživatel EZK může rychle zjistit částku, kolik za dané časové období již na poplatcích/doplatcích zaplatil, a může tak zároveň sledovat, zda uhrazené poplatky/doplatky nepřesáhly zákonem garantovaný ochranný limit, který se liší podle věku pacienta, případně si následně zažádat u zdravotní pojišťovny o vrácení přeplatku,“ upozorňuje Ing. Jiří Pašek, ředitel společnosti IZIP, a.s.
Uživatel EZK si může v kapitole Historie pojištění jednoduše ověřit, že je jeho zdravotní pojištění platné a že nedluží na zdravotním pojištění. K dispozici jsou také údaje o průběhu jeho pojištění (od roku 2005).
Návod na získání přehledů v Elektronické zdravotní knížce najdete na této adrese:
Přidat komentář