Šest rad, jak předcházet chřipce

Uplynulé zimní měsíce dávají lidskému organismu zabrat. Vystaveni neustálému stresu, neuvědomujeme si, že lidské tělo není stroj, který se dá v případě potřeby restartovat. Právě proto bychom měli v době zvýšeného výskytu chřipkových onemocnění dbát na posílení imunity a nezapomínat na několik pravidel, jak případné nemoci předejít. Zde je pár rad, jak na to:

1)      Dbejte na zvýšenou hygienu. Čekárny u doktora či dopravní prostředky, to jsou nejčastější místa, kde se můžete lehce nakazit. A proto je žádoucí dodržovat základní hygienické návyky. Nezapomínejte si pravidelně mýt ruce, používat dezinfekci a při kýchání či kašlání si zakrývat ústa a nos.

 2)      Dodržujte pitný režim. Pro správné fungování našeho organismu se doporučuje denně vypít přibližně dva litry tekutin. To se samozřejmě také odvíjí od fyzické zátěže či stravy. Častou mýlkou je tvrzení, že stačí doplnit příjem tekutin například večer, když přijdete z práce. Opak je pravdou, vodu byste měli mít při ruce celý den. Na škodu není ani pravidelné pití bylinných čajů, které pomáhají pročistit organismus.

 3)      Jezte vyváženou stravu bohatou na vitaminy. Právě všudypřítomné bakterie neustále útočící na náš imunitní systém jsou největší hrozbou, která nás může upoutat na lůžko. Nezapomínejte tedy doplňovat váš jídelníček o potravu bohatou na vitaminy.

 4)      Nepodceňujte teplé oblečení. Již naše babičky vás v mládí vždy upozorňovaly na důležitost teplých svršků. Zatímco ale tenkrát jste jejich tvrzení nepřikládali žádný význam, dnes si na to jistě rádi vzpomenete. Chraňte si ledviny, hlavu a uši, a to i v případě, kdy pouze přebíháte z práce do auta. Právě rychlé teplotní změny jsou jedním z nejčastějších příčin nemoci.

5)      Pomáhejte si enzymy. Pokud existuje doba, kdy je záhodno investovat do vašeho zdraví, je to právě nyní. Existuje spoustu léků posilujících oslabenou imunitu a pomáhajících v případě, kdy chřipka již udeřila.

6)      Dopřávejte si odpočinek. Ač se vám to může zdát nereálné, právě dostatečný spánek vám pomáhá překonávat vyčerpávající zimní období. Dospělým jedincům se doporučuje spát osm hodin denně, aby se naše tělo stihlo regenerovat a bylo tak připravené na boj s bacily.

 Závěrem lze říci, že i přes nepřízeň počasí a vystavení našeho organizmu chřipkové epidemii, není nezbytně nutné na dlouhé týdny onemocnět. Stačí dodržovat několik základních pravidel a pomoci si v rámci prevence např. léky na zlepšení cirkulace lymfy a krve.

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář

Komentáře (8)

  • Obrázek uživatele Tamara
    Tamara (anonym)

    Enzymy jsou opravdu zázrak. Já jsem zvolila z enzymových preparátů wobenzym, který má již dlouholetou tradici. Jednou do roka během jednoho měsíce je užívám a chřipkový období většinou úspěšně zvládnu. Dále si také myslím, že pro zvládnutí chřipky je důležité, aby člověk párkrát do roka provedl detoxikační kůru. Ze své zkušenosti mohu například doporučil naložit čerstvé kopřivy do vody, nechat je 24-48 hodin vyluhovat v 5 litrech vody a to pak vypít.

    Bře 16, 2015
  • Obrázek uživatele !
    ! (anonym)

    Pokud je mi známo, tak vypít 5 litrů tekutiny by dokázali jen Dlouhý, Široký a Bystrozraký.

    Bře 16, 2015
  • Obrázek uživatele Monča
    Monča (anonym)

    Dávám přednost přírodním produktům bez chemie.Minulou zimu jsem zkoušela Bio rakytníkový sirup od weledy . A clou zimu jsem přečkala bez nemocí. Chceto hlavně začít užívat včas a nečekat až bude zima.

    Zář 14, 2015
  • Obrázek uživatele Simča
    Simča (anonym)

    Dávám přednost...Ještě lepší je mít rakytník na zahradě a přidávat si ho smoothies.

    Zář 14, 2015
  • Obrázek uživatele Zahradník
    Zahradník (anonym)

    ...jenže wobenzym na zahradě neroste... :)

    Říj 06, 2015
  • Obrázek uživatele Ada
    Ada (anonym)

    Já vám nevím. Vsechno už jsem zkoušela. Jakmile mě dostihne virus, nemám šanci.

    Říj 06, 2015
  • Obrázek uživatele Drak
    Drak (anonym)

    Podle činské medicíny je vhodné překonávat virózy. Imunitní systém má paměť a naučí se zasáhnout rychle. Proces boje s virem je důležitý a nemá trvat dlouho. Tělo je potom naučené zareagovat rychle i na horší věci, např rakovinu. Předcházet tomu není příliš strategické. Lepši je zalehnout, pít tekutiny, potit se, lehká strava, spánek a za 5 dní jste z toho venku. Zalehnout ale včas.

    Říj 06, 2015
  • Obrázek uživatele Storx
    Storx (anonym)

    Wobenzym je fajn, ale musí se užívat alespoň pět tejdnů..

    Pro 06, 2015

Přidat komentář

Reklama

Reklama