Reklama

Škola může přispět k rozvoji depresí žáků i učitelů

Zástupce ředitele psychiatrické kliniky Všeobecné fakultní nemocnice Ivo Paclt uvedl, že zkušenostem s vytvářením zdravého školního prostředí je věnována druhá národní konference škol podporujících zdraví, která se koná 9. a 10. dubna v Praze.

"Samozřejmě problémy ve škole, jako šikana a nadměrné nároky, mohou u dětí deprese způsobit. Škola ale není příčinou deprese často, spíše jsou příčiny rodinné a genetické," poznamenal. Často je prvním příznakem úzkost. "Zvláště u dospívajících je to problém závažný, protože dokonané sebevraždy jsou jednou z nejčastějších příčin úmrtí v tomto věku," řekl Paclt.

Na rozdíl od dospělých není u dětí příznakem deprese smutek, ale útlum, nejistota, sebepodceňování a někdy u menších dětí neklid, zlobení a nesoustředěnost. "Rodiče by měli konzultovat s lékařem, pokud se u dítěte tyto příznaky objeví," upozornil.

Učitele podle něj spíše než deprese postihuje syndrom vyhoření. "Nezdá se mi, že by mezi mými pacienty učitelé zvlášť převažovali. Depresivní porucha totiž není tak úzce vázána na pracovní zátěž," dodal. Depresivní porucha postihne někdy v životě 15 procent lidí, třikrát častěji ženy. Léčit depresi je důležité, protože zvyšuje třicetkrát riziko sebevraždy.

Koodinátorka programu škol podporujících zdraví Miluše Havlínová řekla, že škola, která nevytváří podmínky pro duševní vývoj dětí, může škodit zdraví. "U dětí se to projevuje poruchami učení a chování, úzkostností, agresí a šikanou. Chceme změnit podmínky škol tak, aby každému žáku byla věnována individuální péče a současně se rozvíjela komunikace a kooperace společenství. Chceme ze škol vytvořit bezpečné prostředí pro žáky," dodala.

Reklama

Zdroj: ČTK - Naďa Myslivcová

Reklama

Komentáře

jiřina (Ne, 8. 4. 2001 - 19:04)
Velkým problémem je vysoký počet žáků ve třídě.Mám 28 prvňáků. Tři z nich prošli rozvodem svých rodičů, tři se přistěhovali v nedávné době. Všechny děti projevují známky neklidu,1 navíc známky nejistoty a 1 se projevuje agresívně vzhledem ke spolužákům. Jeden chlapec z těchto žáků, Petřík má dyslektické a dysortografické potíže v kombinaci s LMD. V takovém počtu žáků v prvním ročníku je situace velmi nesnadná a já se musím každý den rozhodnout, komu se budu věnovat více,jestli Petříkovi nebo zbytku třídy. TZedy koho ošidím. V Petříkově zprávě z PPP je sice v návrhu snížení počtu žáků ve třídě, ale pro malou školu v malé obci je to nereálné. Normy MŠ na toto řešení vůbec nereagují. Museli bychom mít 30 žáků, aby nám byly povoleny dvě první třídy.Od druhého ročníku je to nejméně 33 dětí. Minulý týden se nám odstěhoval jeden žák z páté A.,počet v ročníku klesl na 32. Hrozí spojení tříd ještě v tomto školním roce. Prakticky v každé třídě naší školy se najdou žáci s vývojovými poruchami učení, někdy je jich i pět nebo šest ze třiceti.Jak se v takto početné třídě učí, a jak vypadá na konci vyučování učitel je asi jasné. Avšak norma je norma. Nikoho z vyšších míst nezajímé, jak tuto situaci dvojice žák - učitel zvládá. Hlavním argumentem "Proč to nejde."jsou vždy peníze. Nyní se diskutuje o tzv. Bílé knize. Ano, jsem pro to, aby ve školách byli vyučováni žáci různé úrovně s různými poruchami, ale tak nějak se nám učitelům a i veřejnosti tají, že v EU mají ve třídách s takovými žáky pomocníky, kteří těmto dětem pomáhají, počty žáků nedosahují ani zdaleka našich kvót a rodiče neviní učitele ze všech neúspěchů sveho potomka. Snad jeden porovnávací příklad. Jestliže si v Holandsku šlápne dítě při vycházce na tkaničku a při pádu si rozbije nos, rodiče ani nenapadne vinit z toho učitele. V našich končinách přiletí rozčilený rodič do školy, obviní učitele z nedbalosti, stěžuje si u řediteleškoly, ten "sjede" učitele. Potom je učitel v depresi, lkterá se přenáší na žáky. Pocit marnosti je nejčastějším pocitem, na který si já a moji kolegové ztěžujeme.
Marlenka (Út, 15. 8. 2006 - 23:08)
Absolutní souhlas s výše uvedeným textem, mám (i mí kolegové) úplně stejné zkušenosti.Bylo by velmi přínosné, aby ti z ministerstva si to při těchto normách i kvótách přišli vyzkoušet. Pozvala bych k tomu i pracovnice ped.psych. poraden, aby se po "učených radách" ze svých skleníkových pracoven přišly příkladně realizovat. Po 1 hodině by všichni mluvili zcela jinak. Ale opravdu nejlépe by bylo, kdyy na těchto místech setrvli několik let. Potom by to ve školství vypadalo normálně.
Aja (St, 16. 8. 2006 - 13:08)
Taky proto už neučím...
Lucka (Pá, 9. 3. 2007 - 09:03)
Mám deprese z budoucnosti. Letos budu dělat autoškolu a za rok maturitu. a ani nevím co dál. Mám z toho šílený strach protože každý můj neúspěch mě strašně psychicky ničí :(
Jana (Pá, 9. 3. 2007 - 10:03)
Plně souhlasím a Ajou -ani já momentálně neučím. Nechci dopadnout jako troska, která se už potom neodrazí ode dna. Zůstala jsem v domácnosti, sice peněz je míň, ale člověk trochu normálně funguje. A bylo mi řečeno, že mladí to prý lépe zvládají.Samozřejmě jim to přeju, ale vím, že i ti mladí mají problémy.Vše je zakotveno v našem špatném systému ve školách. Nikdo s tím nic nedělá a vystrašení učitelé to raději vše snášejí.Proto tolik dětí má PP problémy a můžu říct otevřeně, že mně jich je líto.Myslím si, že pokud učitel odejde ze školství, nic na tom není a snad je to někdy i záchrana.
Jana (Pá, 9. 3. 2007 - 10:03)
Pro Lucku: radím Ti : nezabírej si všechno. Já jsem taky byla taková a teď se mi to odrazilo na psychice.Na střední škole mě 4 roky deptal matikář a následovaly i jiné hodně kruté věci. Ale tím, že mám skvělou rodinu, se hodně léčím. Drží mně to nad vodou. Myslím si , že vztahy v rodině jsou důležitější, než peníze.Někteří lidé žijí velmi skromně a mají se rádi. Na druhou stranu bohatí mají problémy a ani peníze to nedokážou změnit.
Kat (Po, 26. 3. 2007 - 14:03)
rodiče mě často podceňují, proto jediná věc pro kterou žiju jsou mí přátelé...a to si ještě začínám myslet že se se mnou baví jenom z lítosti nebo když něco potřebujou...myslím si že nic nedokážu, bojim se že nezvládnu ani školu, často mám deprese a myslim že se podřežu, už se to málem stalo,ale vždycky mě z toho dostala moje nej kámoška. už nevim co mam dělat, rodičům je snad úplně jedno jestli se se mnou něco děje, dodnes si ničeho nevšimli,a to u mě kolikrát už našli žiletku, pořád mam pořezanou ruku a už se mi hodněkrát stalo že si toho všimli,ale nic je nenapadlo... nechci bejt jejich "ideální dceruška" ale když nebudu, zavrhnou mě. chtějí aby ze mě něco bylo ne proto že myslí na moji budoucnost,ale proto abych jim nedělala ostudu... už nechci bejt doma, myslim na útěk, sebevraždu, řežu se do ruky a už to asi nevydržim... fakt nevim co dělat...
Kat (Út, 27. 3. 2007 - 20:03)
he xD dneska sem si málem podřízla žíly ve škole xD
Eli (Út, 27. 3. 2007 - 20:03)
to Kat
Nepíšeš, v čem ani proč tě rodiče podceňují - mají na tebe nadměrné požadavky třeba na učení? Máš sourozence? Jsou na něho také takoví? Proč si myslíš, že nic nedokážeš? Nemusíš být třeba výborná v učení, ale určitě umíš nebo se zajímáš o něco, co zase jedničkář zvládnout nemusí.
A proč bys měla rodičům dělat ostudu? Jsou tak dokonalí? Asi nebudou, když se takovým způsobem snažíš, aby si tě všimli.
Jestli ti to pomůže, napiš sem víc, jinak by bylo nejlepší, kdyby jsi se poradila s psychologem. Kolik je ti roků? Rodiče o tom nemusí vědět, nebo zavolej na Linku bezpečí.
Claire (Čt, 17. 1. 2008 - 17:01)
Podle mě je na děti a studenty kladeny moc velké požadavky ze strany rodičů,i vyučujících. Sama chodím na Sš a pomalu to psychicky nevládám, pořád se jen učim a učim, nemá to konce, ale tohle nikoho nezajímá, vim, že je to pro moje dobro a tak, ale na školu nebudu vzpomínat s láskou.
Terka (Pá, 18. 1. 2008 - 20:01)
Naprosto souhlasím s názvem diskuze. Ale beru to z pohledu žáka. Myslím, že učitel, než se stal učitelem, si mohl vybrat, jestli jím chce být, či ne. A musel už ze studií vědět, do čeho jde, a pokud se i přesto někdo učitelem stal a ta práce ho nebaví, tak by to dál podle mě neměl dělat. Učitelé jsou sice lidé jako ostatní, ale měli by si uvědomit, že na nich spočívá mnohem víc zodpovědnosti než na některých jiných profesích. Přijde mi nespravedlivé, když učitel rozhodne o známce a nechá se při tom ovlivnit třeba jen jménem, které je u testu uvedeno, nebo když má špatný den, někdo dostane nezaslouženě 4, ale jinak by dostal 2, kdyby měl učitel dobrou náladu. Mě osobně vadí, jak jsou učitelé hrozně moralističtí a přitom sami dělají pravý opak, takové lidi já nemůžu mít v úctě. A pokud si myslí, že si můžou dělat, co chtějí, jen proto že jsou dospělí, mají zkušenosti atd., tak to se teda pletou. Ani to je neopravňuje k tomu, aby dělali něco jiného, než říkají, to je prostě lež. A řeči typu: "Škola lidi vychovává, dává jim morální základ....", jsou blbosti. A dokonce se ztratila samotná podstata školy jako takové. Dneska tam naprostá většina žáků chodí jen z povinnosti, jednoduše musí, je to pro život nezbytné. Kde jsou ty časy, kdy vznikaly první školy a lidé do nich chodili, protože se něco chtěli naučit? Měli o to zájem, bavilo je to. Kdo je v dnešní době schopen nějak reformovat školství, aby bylo přijatelnějším pro všechny? Kdo hodlá něco zlepšit? Učíme se tolik věcí, které nás nezajímají, které nikdy v životě nepoužijeme a o něčem se toho dozvíme zase tak málo. Myslím, že nároky na nás jsou příliš velké. Hlavně že se stále přidává počet hodin, prý abychom neměli tolik času dělat hlouposti. Kdo chce dělat hlouposti, ten si čas vždycky najde. Můj vztah ke škole je vyloženě negativní, protože vidím ty dny, kdy člověk pomalu neví, co udělat dřív, ráda bych byla v něčem lepší, ale nemám na to čas. Částečně i škola mě dohnala do stavu, ve kterém se teď nacházím, a není to rozhodně příjemný stav! Pro někoho, kdo je extrémně stydlivý, sociálně fóbický, bez sebedůvěry, může být škola zatraceným utrpením. Kolik lidí nejde do školy proto, že má strach, kolik studentů se zabilo proto, že dopadli špatně u zkoušky a báli se to říct doma, nebo to sami nemohli unést? Proč jsou někteří učitelé tak krutí a vychutnávají si u tabule studenta, který toho málo umí? Máme děsnou profesorku, téměř každou hodinu na někoho křičí, je nerudná, neoblomná a necitelná, tolikrát jsem se snažila najít na ní něco pozitivního, ale po třech letech jsem to musela vzdát. Pouze druhá stránka věci? Ne, tohle všechno by se nemělo tak jednoduše přehlížet. Škola totiž zabírá v životech dětí, mládeže i dospělých mnoho místa. Ale čemu se vlastně divím. Když dneska jsou důležitější věci než něčí život, zdraví, láska, životní prostředí :-(
mj90 (Čt, 3. 4. 2008 - 16:04)
Kvůli škole mám deprese a úzkosti.Naprosto souhlasím se článkem od Terky.
Učitel (Čt, 3. 4. 2008 - 17:04)
Mám obrovskou nechuť dále pracovat jako učitel kvůli žákům - sebevědomým arogantním "osobnostem", kvůli vulgaritě, agresivitě, primitivní stádnosti a kvůli tomu, že jsou učitelům sebrány všechny páky k výchově. Nově si tato vláda (zejména Džamila) posvítí i na rodiče. Do důchodu mám žel ještě daleko, mimo školství mě nechtějí. Dokonce ani mezi dělnické profese. Takže ze zoufalství setrvávám ve školství. Jak říká pan Svěrák v oblíbeném filmu Vratné láhve: Už mezi nimi nejsem rád. Dětmi jsem přesto poměrně dost oblíbený kantor, protože jsem stále ochoten se přemoct a hodně jim dát. Už mě to obětování však vyčerpává tak, že má vliv na mé zdraví. Kdybych měl tak kultivované žáky, jako je Terka, pracoval bych s nadšením, žel spíše se u nás vyskytují typy: "Baník pičo, přičemž na moji výtku si žák nechápavě očistí nos, ze kterého mu visí nudle, táhlým pohybem ruky od lokte po prsty a pokračuje: " Co? Máme práva, ne?"

Tak to pro změnu vidí unavený učitel po 20 letech praxe....
bb (Čt, 3. 4. 2008 - 18:04)
Souhlasím s učitelem.Pracovat s takovými fracky /nemohu je nazvat dětmi/,musí být, opravdu , "o zdraví".
Mě stačí je pozorovat a poslouchat na našem sídlišti.To nejsou děti,ale grázlové.
Určitě je více takových dětí a studentů,jako je Terka.Bohužel ,určitě musejí být v pozadí,neboť v takovém kolektivu,kde převládají drzí a nevychovaní spratkové,nemají šanci.
Když se člověk rozhlédne kolem sebe,tak se ani nediví,protože mezi dospělými je to stejné.Mám obavy z toho,kam tato "lidská degenerace" může vést.
Karolína (Út, 30. 9. 2008 - 16:09)
na základce jsem se učilůa docela dobře a vycházela jsem s vyučujícimi, přijali mě na zdrávku a od té doby mám strašné deprese protože je to tam hrozné, to porstředí na mě působí hrozně, učitelé mají špatný přístup... někdy mi připadá že jsou učitelé jen naprogramovaní roboti co nemají srdce... uvažuji o tom že přestoupim na učiliště i když se známkama na to nejsem nejhůř ale nechci tam být a mít tolik stresu
katka (Út, 30. 9. 2008 - 18:09)
Karolíno, možná není chyba v učitelích a jejich nárocích, ale třeba ty na tu zdrávku nemáš... pak by skutečně pomohl přestup na méně náročnou školu.
taťána (St, 1. 10. 2008 - 12:10)
to naše školství samo o sobě je opravdu o ničem...
Newtonová (St, 1. 10. 2008 - 13:10)
Chyba je v tom, že je ve třídě hodně studentů. Učitel nemá možnost tak trochu víc ty žáky poznat. Některé arogantní slečny jsou jen vyplašené a nešťastné z toho, že se bojí, aby neselhaly v některé situaci. Oni si všichni vlastně chtějí nejvíc povídat, ale na to je málo prostoru. Já už jsem tam taky nebyla ráda a odešla jsem po 25 letech s blbým pocitem.
Jura (St, 1. 10. 2008 - 13:10)
Jsem taky bývalý učitel a myslím, že kantoři jsou pokřiveni charakterově tím doprdelizmem, co předvádějí vůči ředitelům a tou podrazáckostí vůči kolegům. V kabinetech se běžně mluvilo o tom, že v hodinách jsou problémy, ale nikdo to neřekne nahlas aby náhodou nevypadal, že " třídu nezvládá"
Konec Řečí (So, 15. 8. 2009 - 01:08)
Tak delejte neco s korupci na kounicove 16 v brne.Za meho trvani zde jsem zazil vymenu reditele,sebevrazdu studenta,znechucenost a agresivitu kantoru,ztratu pisemnych praci zaku,znamkovani uplne mimo.....Jediny inspektor zde nebyl za dva roky meho pobytu v tamnejsim ustavu.A o psychickych stavech mnozstvi studentu ani nemluve....tohle se tyka cele skoly ale mnohem vice tech silnejsich oboru...elektro skola a vecne vypadky elektriny,podelanej zvonek....
Konec Řečí (So, 15. 8. 2009 - 01:08)
Tak delejte neco s korupci na kounicove 16 v brne.Za meho trvani zde jsem zazil vymenu reditele,sebevrazdu studenta,znechucenost a agresivitu kantoru,ztratu pisemnych praci zaku,znamkovani uplne mimo.....Jediny inspektor zde nebyl za dva roky meho pobytu v tamnejsim ustavu.A o psychickych stavech mnozstvi studentu ani nemluve....tohle se tyka cele skoly ale mnohem vice tech silnejsich oboru...elektro skola a vecne vypadky elektriny,podelanej zvonek....
aaa (So, 15. 8. 2009 - 02:08)
jak se říká-KDO NEUMÍ TAK UČÍ!!!!!!!!!!
Návštěvník (So, 15. 8. 2009 - 09:08)
To aaa: to se sice říká, ale je to kec.
Ve škole je mhoho problémů, ale na druhou stranu, když někdy slyším ty učitele, jak si stěžují na každou pitominu, tak bych je poslal alespoň na pár měsíců někam do výroby.
bian (Pá, 30. 4. 2010 - 21:04)
To aaa: to se sice říká,...A já bych zase každého poslala aspoň na měsíc do školy - vyzkoušet si tvrdý chleba pedagoga na všech stupních - "milé, hodné a slušné " děti už od 1. třídy, o 2. stupni ani nemluvě. A páky na nějaké výchovné zásahy nemáte dnes v podstatě žádné. Naopak - pracujete denně ve strachu, co se komu kde stane, kdo si na vás přijde otevřít ústa nebo ještě lépe - stěžovat...
---- (Pá, 30. 4. 2010 - 21:04)
Školství a učitelé je téma, kdy se pravidelně všichni pohádají. Každý má trochu pravdu a většina nechce slyšet argumenty druhé strany.
To, že učitelé nemají v rukách vůbec nic, čím by mohli reagovat na excesy některých žáků je fakt. Proto je taková práce pro slušné lidi značně stresující.
Na straně druhé jsou učitelé, kteří si s tím těžkou hlavu nedělají.
Navíc mám dojem, že ve školství je pořád zaklet duch socialismu, kdy někteří kantoři (kteří nedělali v životě jinou práci) netuší, že za okny školy proběhl rok 89, máme tu kapitalismus a že řada obyčejných lidí se musí sakra ohánět, aby se uživila. Hodně by mě zajímalo, čím by se živily některé mé kolegyně. Zrovna nedávno se jedna rozčilila, protože "řešila", kdy že má dělat ty učební programy. Tak jsem jí řekl, že holt nemá jít domů ve 12.30, ale až ve 15.30 a má na to 3 hoďky. Prý jsem blbec.
TONY (Pá, 30. 4. 2010 - 23:04)
KDYZ SE VAM TO NELIBI TAK KRUMPAC DO RUKY A HYBAJ KOPAT SILNICE NEBO DETE DO DRUBEZAREN K PASU DO MRAZU A 14 DNI VOLNA ZA CELEJ ROK A PAK BUDETE STASTNY ZE STE V TEPLE A V SUCHU MEZI DECKAMA.
Iva (So, 1. 5. 2010 - 10:05)
To aaa: to se sice říká,...Vím, že to učitelé mají s dětmi těžké, ale děti a rodiče s nima taky. Např. moji vnučku (2. třída)teď "vyloučili" ze školní družiny, protože tam prý zlobí. V životě jsem nikdy neslyšela, že by někoho vyhodili z družiny, ale chyby bude zrovna tak v té vychovatelce, proč ji nějak nezaměstná nebo nehlídá, místo toho, aby se bavila s druhou nebo si vařila kafíčko? Takže měli vyhodit i ji. Proč to píšu? Dcera má 3 děti, pracuje a teď je to na babičce, čili na mně, abych tam hodinu z druhého konce Prahy jela,po obědě holku vyzvedla, za hodinu ji tam vedla znovu na některý z kroužků a ještě vyzvedla po tom kroužku. Občas to ráda udělám, ale mám taky svou práci. Jak k tomu přijdu, že je družinářka neschopná dítě zvládnout?
Tom (So, 1. 5. 2010 - 10:05)
KDYZ SE VAM TO NELIBI TAK...Nevykládej o 14 dnech volna za rok, to je nesmysl. Za další, nesrovnávej s kopáčema, ale srovnávej s jinými vysokoškoláky.
Ale jinak, jak je psáno v předchozím, někdy by se mohly mladé učitelky a ještě více ty před důchodem podívat kolem sebe.
bývalá učitelka (So, 1. 5. 2010 - 10:05)
Učila jsem na soukromé střední škole 8 let, ale také jsem toho nechala. Vždy jsem bývala přijata jen na rok, 2 měsíce nezaměstnaná v nejistotě a pak mě zas milostivě přijali. Děti byly neukázněné,třeba kluka jsem zkoušela v lavici, odpovídal mi a zároveň si vzadu stahoval kalhoty a druhým ukazoval pozadí k velkému jejich obveselení. Jedna studentka z počítače obšlehla práci spolužáka o ročník výš, tvrdila, že je to její práce, ale ani se neobtěžovala vymazat jeho jméno, které tam v textu měl. Mé kolegyni seděli kluci ve třídě s nohama na lavici a popíjeli při hodině pivko a nenechali se nijak z toho vyrušit. Nespolupracovali. A když jeden dostal na vysvědčení 5, přilítl jeho tatík na ředitelku, ta na kolegyni a sprdla ji, že otec platí, tak snad to žáka musí naučit, že by přišli o platícího žáka (to bylo na soukromé škole) a o koho myslíte, že přišla škola? O tu učitelku, ta si hledá místo a klukovi sama ředitelka známku vylepšila. Tak to ve škole (soukromé) chodí.
Irena (So, 1. 5. 2010 - 10:05)
Pani Ivo souhlasim svámi a nedivim se že se zlobíte,docela koukam že si něco takovýho můžou dovolit a dítě vyhodit!!Vždyť ta učitelka je tam od toho aby si s dětmi poradila,zabavila je,od toho je placená.To by měli opravdu vyhodit i jí,dyť který děti nezlobí to takhle vyhodí z družiny postupně všechny nebo co
Irena (So, 1. 5. 2010 - 10:05)
A to co píše bývalá pani učitelka tak to je taky děs,to zas na takových soukromích školách bývaj rozmazlený frackové co sou si vědomi že jim všechno projde.
čtenářka (So, 1. 5. 2010 - 11:05)
Já zase mám depresi z toho, že škola ani rodina neumí naučit děti alespoň primitivnímu soužití generací, neřku-li úctě ke stáří, jak je tomu v jiných společnostech. Mám teď na mysli to video Issové a Mádla. Taková sprostota a neúcta ke starším, které veřejně považují za blbce neschopné vlastní úvahy a dovolují si jim radit. Kdo to kdy viděl, aby kuře poučovalo slepici? Co si to vůbec dovolují? A co jejich rodiče a prarodiče? A proč tolik nenávisti mladých vůči předchozímu režimu, který sami nezažili? (Upozorňuji, že nejsem komunistka ani je nevolím). Ale otec té Issové, Syřan, tady za komunistů zadarmo vystudoval, rovněž tak jeho bratr. Není jí ani trochu hanba? Na to jim byl předchozí režim dobrý a teď je všechno špatný. Její mamku mám jako herečku ráda, ale takhle přisprostlé mládí bez veškerých zábran a soudnosti, to navozuje opravdu depresi.
pro IVU (So, 1. 5. 2010 - 11:05)
no to je povedená taškařice!!

Vnučka je agresivní fracek, na kterého nic neplatí, protože ho rodiče a prarodiče nejsou schopni slušně vychovávat..

Ale na vině je prý vychovatelka v družině!!!!

A babička se ptá "Jak já k tomu přijdu, že je družinářka neschopná dítě zvládnout?"

Babičku by spíš měly zajímat důvody a podrobnosti - cože se to vlastně v té družině stalo...
Co takhle zajít za tou družinářkou a popovídat si s ní? ( slušně, neagresivně, vstřícně - tedy pokud toho je babička schopna?)
Na prvním místě by měl být zájem dítěte, aby z něj nevyrostl sobec a deprivant ( a na tom má největší vinu rodina, nikoli škola nebo družina)

To 11:52 (So, 1. 5. 2010 - 12:05)
A ty vis co jeji vnucka delala ze takhle soudis?U nas ve skole co si kluci dovolili bylo nezkutecny a taky je nikdo nevyhodil.
Král (Čt, 9. 9. 2010 - 00:09)
Běžte toto vykládat do Brna na Kounicovu 16.
Michaela (Po, 21. 2. 2011 - 22:02)
no to je povedená...Vy jste snad spadla z višně,myslíte si,že každý rodič vychovává dítě tak,aby byl z něho spratek??? Myslím,že nejmíň 90% rodičů záleží na tom aby,jejich děti byly dobře vychovány.Nemyslíte,že jsou v životě dítěte i určité chvíle kdy se neumí ovládnout,pokud je s ním nejednáno fér a pak je problém na světě?Mám pocit,že i tady v té diskusi jste se neuměla ovládnout vy a následně jsem reagovala já,myslíte že bych měla býti vyloučena z běžného života???? Myslete někdy!!!
xpec (Po, 21. 2. 2011 - 22:02)
každý má trochu pravdu, všeobecně jsou děti věrným obrázkem rodiču! Učitelé, vychovatelé mají málo pravomocí k tomu jak dítko zvládnout a pokud se na dítě pomalu jen škaredě zamračí je ve škole hned trapný rodič s větou "co si to dovolujete na mé nejlepší, nejhodnější, nejinteligentnější dítě" a přitom je to rozežraný fracek, a na druhou stranu některé mladé "učitelky" to je taky síla. prostě je taková blbá situace (generační obměna), kdy děti nemají respekt z učitelů (je vina na straně rodiny) a také je chyba na školách, že nabírají učitelky a učitelé, kteří si neumí sjednat respekt (sjednat si respekt není od výše platu!)
? (Po, 18. 4. 2011 - 08:04)
Je to tak.Je to hrozný,já...Ach jo, Ty tu školu právě potřebuješ jako sůl.
Janča (Pá, 29. 6. 2012 - 22:06)
Já už mám deprese už jen z toho, že otevřu oči a musím někam jít. To že je ve školách nezdravé prostředí, je jasné. Hlavně na druhém stupni základní školy. Učitelé netolerantní a arogantní, spolužáci, kteří se neustále hádají a občas si otevřeli hubu i na mě. A přitom já si jich vůbec nevšímala. Já tam jen hodlala přetrpět, napsat si pár stran poznámek a s osmikilovou tažkou, která mi jistě zhoršila mojí skoliózu, se táhnout domů. Já byla na nervový zhroucení. Kdo vzpomíná na základku s láskou, tak to mu upřímě závidím. Mě při tom slově naskakuje husí kůže a vybaví se mi jen psychická bolest a žal nad svým bídným životem, nad bídností vech ostatních, nad bídností celého světa. Když se globalizuje, tak pořádně.
Janča (Pá, 29. 6. 2012 - 22:06)
Mám obrovskou nechuť dále...Tak jim za každé sprosté slovo udělejte v notýsku puntík. A za tři puntíky za pololetí jim napište poznámku do žákovské knížky a za dolší tři poznámku do třídní knihy. Tak se na dnešní mládež musí. A za to už je myslím nějaká důtka, nebo nějaký postih, a pokud je žák nezletilý, tak ho rodiče seřežou a bude pokoj. Joj, já jsem zlá, když mě bolí záda.
Já, jakožto kultivovaná žačka, jsem vždy byla srázena demencí ostatních. Ale což o nich se dají psát literární díla. Balady, satiry, žalmy, všelijaké psychologické romány, divadelní hry, sonety a ještě mnoho dalších věcí
A ryba smrdí ob hlavy. Dokud člověk nevymění celou vládu, tak ani školství, zdravotnictví, ekonomika, potravinřství a další instituty budou v nepořádku.
? (So, 30. 6. 2012 - 08:06)
A za co by se vláda měla vyměnit, za hodinky s vodotryskem? Když jedni darebáci, co si už nakradli, odejdou, ihned na jejich místo nastoupí noví darebáci, kteří si ještě nenakradli a začnou rychle krást, protože dobře ví, že tam dlouho nevydrží a že na jejich místo přijdou další darebáci atd pořád dokola.
??? (So, 30. 6. 2012 - 09:06)
A za co by se vláda měla...Takže je tedy "lepší" se smířit s těmi,co se u nich už 100% ví že kradou a ví "jak na to"?
? (So, 30. 6. 2012 - 09:06)
Lepší to není, ale bohužel žádné řešení neexistuje. V tom je právě ta hrůza, že to naše zákony umožňují, a navíc před zákony jsme si všichni rovni, ale někteří jsou si rovnější.
??? (So, 30. 6. 2012 - 09:06)
Lepší to není, ale...Právě s takovými názory oni počítají.
Takže není to jen nastavením zákonů,ale i laxností tobě podobných.Pokud bude jasné,že projde všechno,co si zamanou,tak se nedivím,že nemají zábrany.Být politikem a přečíst si tvůj příspěvek,tak si jen zamnu ruce a přitvrdím.
Dana (So, 30. 6. 2012 - 10:06)
Souhlasím s tím, co je v názvu této diskuse. Ač už jsem dnes šedesátnice, ještě teď se mi někdy objeví ve snech strach a deprese před maturitami (maturovala jsem 2x, na gymplu a nástavbě). Takže jsou to chvíle hluboce vryté do duše. Mladý organismus se naštěstí "oklepe", dnes už bych to snad nepřežila...
Dana (So, 30. 6. 2012 - 10:06)
A učitele kteří učí na školách v dnešní době
obdivuji nejvíce ze všech povolání. Když
vidím dnešní děti a mladé studenty, co si dovolují a doba jim k tomu nahrává, je mi za učitele ouzko, smekám hluboce před jejich nervy!!!
Alena (So, 30. 6. 2012 - 10:06)
Souhlasím s tím, co je v...Mě osobně maturita extra velké stresy nepřinesla,maturovala jsem zhruba ve stejné době,i když jen 1x.Ale maminka (80) skládala maturitu v 50.letech těsně po emigraci svého bratra.Maturovala před zvláštní komisí,která přijela speciálně kvůli ní a mohla odmaturovat jen proto,že se za ní jako za vynikající studentku postavili profesoři gymnásia,na kterém studovala.Dodnes (po víc než 60ti letech)se jí prý o tom,jak stojí před maturitní komisí občas zdá.
Ještě k těm dnešním studentům.Taky obdivuju pedagogy.Kdysi jsem nějaký čas tuhle práci i dělala.Ale nezdá se mi,že by byly děti a studenti dneska celkově horší než dřív.Za mých školních let bylo ve třídě několik dětí,co by dneska skončily ve speciálních školách,i jsem zažila (jako školačka ZŠ) učitelku v slzách,díky chování několika spolužáků.Co vím od vnuka (gymnasisty),ve třídě jsou kromě asi dvou problematičtějších studentů všichni v normě,stejné jsem to měla i já na SŠ.Ale určitě se najdou i nervydrásající studenti,jen chci říct,že to není pravidlo.
....... (Ne, 4. 11. 2012 - 21:11)
dobrý den , jsem žákem školy VOŠ a Soš technická česká třebová na oboru truhlář,na praxe (odborný výcvik ) máme mistra , který na nás řve kvůli hloupostem a blbostem , je na nás někdy tak zlý , že to není možné , hází nám s nářadím a podobně,je to terror,nevím jak dál , mám rád truhlařinu,ale pan mistr mě jí znechucuje .. co dál ? :( :(
jednoduché (Ne, 4. 11. 2012 - 21:11)
dobrý den , jsem žákem...nejprve řešit cestou rodičů a vedení školy. Tady by mělo padnout nějaké rozhodnutí a řešení. V případě nespokojenosti školní inspekce.
Doporučuji kni… (Ne, 28. 12. 2014 - 19:12)

Přiznání bývalého ředitele velké farmaceutické společnosti

John Virapen - Nežádoucí účinek: SMRT "Podplatil jsem jednoho švédského profesora, abych urychlil registraci léku Prozac ve Švédsku," říká John Virapen. Tato kniha vypráví pravdivý příběh o korupci, podplácení a podvodech. Napsal ji bývalý ředitel farmaceutického koncernu Eli Lilly & Company Dr. John Virapen, který zná interní praktiky a postupy používané ve farmaceutických gigantech. Za 35 let svého mezinárodního působení odpovídal za marketing několika léčiv. Všechna měla nežádoucí účinky. John Virapen šel s pravdou ven a předkládá vám knihu plnou malých tajemství, o kterých jste se vlastně nikdy neměli dozvědět.
http://gnosis9.net/obchod/?john-virapen,257
Reklama