Přírodní prostředky, které mohou pomoci při zánětu kloubů

Artritida neboli zánět kloubů se projevuje především zánětem a bolestivostí kloubů a jejich postupným poškozením. Následujcí přípravky pomáhají od bolesti, posilují svaly i kosti.

1. Rybí olej

Nejdůležitější složkou v rybím oleji jsou omega 3 mastné kyseliny. Tyto mastné kyseliny jsou silně protizánětlivé, což je prospěšné pro zanícené klouby a svaly.
Způsob, jak získat omega 3 mastné kyseliny, je začlenění ryb do svého pravidelného jídelníčku. Další možností je užívat omega 3 doplňky.

Aby bylo možné plně využít rybího oleje, ujistěte se, že doplňku jíte ráno na lačný žaludek; Tím se zvýší účinnost a dá vám to úlevu od bolesti po celý den.

2. Třešně

Co mnoho lidí neví, je to, že třešně jsou bohaté na hořčík a draslík.

Hořčík spouští chemické procesy v těle, které se snaží posílit svaly a kosti. Hořčík rozděluje vápník, kde je to potřeba v těle ... což jsou v tomto případě kosti! Není-li vápník zapracován do kostí, shromažďuje se v tkáních, což může zhoršovat artritidu.

Draslík pomáhá buňkám a tkáním růst, což přispívá k pevnosti kloubů a ulehčuje svalové kontrakce.

3. Kurkuma

Klíčová látka kurkumy kurkumin snižuje bolest, zánět a tuhost v souvislosti s revmatoidní artritidou a osteoartrózou; pomáhá při bursitidě.
Tradičně se používá v čínské a indické ajurvédské medicíně k léčbě artritidy. Kurkuma / kurkumin blokuje zánětlivé cytokiny a enzymy, včetně cyklooxygenázy-2 (COX-2).

Studie: Několik nedávných studií prokázalo, že kurkuma /kurkumin má protizánětlivé účinky a modifikuje reakci imunitního systému.Studie v roce 2006 ukázaly, že kurkuma je účinnější v prevenci zánětů kloubů, než při snižování záněty kloubů.

V malé pilotní studii v roce 2012, produkt nazvaný kurkumin BCM-95 snížoval bolesti kloubů a otoky u pacientů s aktivní revmatoidní artritidou lépe než diklofenak, nesteroidní protizánětlivé léčivo (NSAID).

Dávkování: Kapslové extrakty (více pravděpodobné, že bude bez nečistot), nebo koření. Pro osteoartrózu: Kapsule obvykle 400 mg na 600 mg, třikrát denně; nebo 0,5 g až 1 g práškového kořene až do 3 g za den. U revmatoidní artritidy: 500 mg dvakrát denně.

“Kurkumin tvoří jen asi 2-6 procent kurkumy, takže nezapomeňte zkontrolovat standardizované množství kurkuminu,“ radí Randy Horowitz, MD, lékařský ředitel z University of Arizona, Centra pro integrativní medicíny v Tucsonu.

Vysoké dávky kurkumy mohou působit jako léky na ředění krve a způsobit podráždění žaludku. Vyhněte se kurkumě / kurkuminu, pokud užíváte léky na ředění krve: například warfarin, se chystáte se na operaci, jste těhotné nebo máte onemocnění žlučníku.

4. Jablečný ocet

Jablečný ocet obsahuje vápník, draslík a fosfor. Vápník a draslík pomáhají  úlevit od bolesti a zánětu, zatímco fosfor pomáhá odstranit toxiny, které by mohlo být příčinou jednotlivých zánětů.
Přidejte jablečný octet do teplé vody s medem. To ho udělá trochu chutnější!

Zdroje:
http://www.healthy-holistic-living.com/treat-arthritis-pain.html
http://www.arthritistoday.org/arthritis-treatment/natural-and-alternativ...

Komentáře (2)

  • Obrázek uživatele Lukáš
    Lukáš (anonym)

    Na kolena je podle mě nejlepší kolagen. Buď ve stravě nebo jako doplněk stravy. Já doplněk užívám, protože mě při cvičení bolely neskutečně klouby. Teď po kolagenu z rosenpharma.cz mám po problému. Kůru opakuji a je to v pohodě.

    Říj 28, 2015
  • Obrázek uživatele nóó
    nóó (anonym)

    Na kolena je podle mě...a nezapomněl si to dát i na Abecedu zdraví? Pod jiným jménem, aby to mělo tu správnou údernost :)))?

    Říj 28, 2015

Přidat komentář

Reklama

Reklama