Nemocná kolena potřebují cvičení a hubené tělo

Lidem, kteří trpí osteoartritidou kolen, patrně více než funkční zdokonalení a ortopedické pomůcky ulehčí cvičení a vyvážená strava.

Američtí lékaři tvrdí, že štíhlé tělo a dostatek pohybu jsou jedinou zaručenou pomocí pro osoby s vážnou artritidou. Pokud však postižený trpí nadváhou a málo cvičí nebo se nepohybuje, nepomohou mu ani ortopedické preparáty.


"S ohledem na to, že léky na artritidu mají často vedlejší účinky a pacient je může brát jen v omezeném množství, a chirurgický zákrok bývá jen velmi málo účinný, rozhodli jsme se hledat cestu pomoci jinde. A našli jsme ji. Je to, jak jinak, cvičení a zdravá dietní strava. Pokud se pacientovi podaří zhubnout a přitom pravidelně cvičí, jeho stav se mnohonásobně zlepší," uvedl doktor Stephen Messier z Wake Forest Univerzity v Severní Karolíně.


Třikrát týdně hodina aerobního cvičení a dietní strava, po níž účastníci výzkumu zhubli, byla téměř ve všech případech účinná. Pacienti se účastnili také speciálního tréninku, který je měl naučit jíst zdravě a vybudovat v nich lásku k pohybu a ke sportu.


Po několika měsících se všichni dobrovolníci cítili mnohem lépe. Sundali několik kilogramů nadváhy, ulehčili kloubům, a cvičením si posílili svaly. Mnozí z nich tak znovu mohli vystoupat několik pater budovy po schodech, což před započetím tréninku nezvládli ani s preparáty a ortopedickými pomůckami.


Zdroj: Plus

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář

Komentáře (4)

  • Obrázek uživatele Luděk
    Luděk (anonym)

    Ono to s tím cvičením není tak jednoduché, jak se zdá. Po bolestech v kolenech (artritida)jsem se taky dočetl o cvičení, jako nejlepším řešení. Chodil jsem každý den po schodech (jedno patro tam a zpět - 3 krát). Výsledkem po několia týdnech je, že mně teď bolí kolena tak, že schody už nedokážu sejít ani jednou a na další cvičení podobného druhu prozatím už nemám odvahu. (Váha 73, BMI 25.3 - takže "nic moc")

    Pro 12, 2007
  • Obrázek uživatele Peťka
    Peťka (anonym)

    Ono to s tím cvičením...Luďku, mejsem lékařka, ale to jste zvolil příliš náročné cvičení! Měl jste začít zlehka, např. nejpřirozenějším pohybem- chůzí. Také je dobré kroužit kolenem. Při pohybu se lépe dostanou ke kloubu živiny.Kružte i kotníky. Nevzdávejte to. Tělo bylo stvořeno k pohybu! A bez něj budou vaše kolena trpět ještě víc.Hodně zdaru a mnoho kroků, min. 500 denně přeje Peťka

    Dub 04, 2010
  • Obrázek uživatele Věra
    Věra (anonym)

    Cvičím pravidelně a stejně bolest nepřechází. Rozhodla jsem se něco pro sebe konečně koupit a v lékárně mi poradili Kolegane a Boswelii. Proto jsem se rozhodla pro Priessnitz a dobře jsem udělala. Rozdíl je veliký a konečně můžu s dětmi na tůry. Doporučuji

    Kvě 26, 2013
  • Obrázek uživatele A jéje,
    A jéje, (anonym)

    Cvičím pravidelně a...zvláštní je, že Priessnitz je ve stejný den pod různými nicky doporučovaný na různých diskusích

    Kvě 26, 2013

Přidat komentář

Reklama

Reklama