Na podzim a v zimě je potřeba udržet silnou imunitu

Imunita je definována jako schopnost lidského organismu bránit se proti různým vnitřním a vnějším vlivům, jako jsou například bakterie, viry, škodlivé látky nebo také cizí tkáně. Při správném fungování imunitního systému naše tělo rozezná, zda se jedná o strukturu, která je nebezpečná, a je nutné na ni reagovat.

Schopnost imunitního systému je jednak do jisté míry určena genetickými dispozicemi, jeho základ dědíme po rodičích, ale významnou měrou se na ní podepisuje i životní styl a vlivy zevního prostředí.
Bojujte proti oslabení imunity správnou životosprávou, pohybem a vitaminy.
V podzimních a zimních měsících dochází k většímu zatížení našeho imunitního systému, a tím i k jeho oslabování. V tomto období se vyrovnáváme s úbytkem světla a tepla, méně přijímáme přirozenou stravu s dostatkem vitaminů a dalších potřebných látek, v neposlední řadě čelíme zvyšujícímu se výskytu nejrůznějších infekčních nemocí. Abychom si udrželi imunitu v optimální formě, měli bychom se zaměřit na režimová opatření. K těm patří mimo jiné pohyb a otužování, vyvarování se stresu, správná životospráva a především vitaminy.
V případě nedostatku přísunu vitamínů a stopových prvků z běžné stravy, nebo při zdravotních potížích, které omezují či vylučují příjem jejich optimálního množství, je vhodné chybějící prvky doplnit pomocí doplňků stravy.
“Stěžejním vitaminem pro podporu imunity je vitamin C, další nezbytné představují vitamin A, B, D, dále pak stopové prvky selen, zinek či železo. Pozitivní vliv na obranyschopnost mají také například výtažky z echinacey, vhodné jsou rovněž kombinované multivitaminy s žen-šenem,“ říká MUDr. Ethel Ludvíková, praktická lékařka a majitelka zdravotnického zařízení Medicina Centrum v Praze.
Na posilování obranyschopnosti organismu bychom měli myslet nejenom v těchto měsících, ale v průběhu celého roku. Skladba našeho jídelníčku by měla obsahovat dostatečný přísun vitaminů, stopových prvků i vhodných imunostimulantů, a to v ideálním případě přirozenou cestou. “Pokud nejsme schopni jejich denní optimální množství získat z běžné stravy, nebo máme zdravotní problém, který to výrazně omezuje, nebo vylučuje, je vhodné chybějící prvky dodat pomocí doplňků stravy.
Ty je nutné užívat buď v maximální účinné dávce v době akutní potřeby, nebo i dlouhodobě prostřednictvím tzv. udržovací dávky v případě chronického problému, jako jsou například poruchy vstřebávání, speciální diety, chronické onemocnění či poruchy imunity,“ doplňuje MUDr. Ethel Ludvíková.
Zdroj: PROTEX

Související články: 

Přidat komentář

Reklama

Reklama