Jak zabránit nadměrné tvorbě hlenů

Hlen sám o sobě je nezbytný pro organismus. Zvláčňuje sliznice a rovněž pomáhá organismu vylučovat odpady. Nadměrná tvorba hlenu však může vést k zanesení tkání, které se nejvýrazněji projevuje v dýchacím systému kašlem a rýmou. Pokud jsou nadměrně zahleněná střeva, může se to projevit nedostatečným vstřebáváním živin, vitamínů a minerálů.

Potraviny, které nejvíce přispívají k zanesení tkání hlenem, jsou mléčné a moučné výrobky, rafinované potraviny, maso, vejce a cukry. Obzvlášť hlenotvorná je pšenice. Při zahlenění je však nejlepší vyhnout se všem potravinám obsahujícím lepek (pšenice, oves, ječmen a žito).

Mezi obiloviny, které lepek neobsahují patří rýže, pohanka, proso a amarant.

Čerstvé ovoce a zelenina vytvářejí pouze malé množství hlenu a pomáhají organismus pročišťovat.

Popíjení vody s citronem může zlepšit zahlenění dýchacích cest a pročistit dýchací ústrojí od nahromaděného hlenu.

Dieta s nízkým obsahem potravin, jež podporují vytváření hlenu, zvlášť pomáhá při zánětu vedlejších nosních dutin (sinusitida), zánětu průdušek (bronchitida), zánětu středního ucha (otitis media) a u dýchacích alergií. Zlepšení se však může projevit i u střevních potíží a onemocnění močopohlavního traktu (např. u cyst na vaječnících).


Autor: mk

Komentáře (2)

  • Obrázek uživatele mizeeee!!!!
    mizeeee!!!! (anonym)

    čest donkey!!! je to mrzuté že??!!!

    Pro 10, 2007
  • Obrázek uživatele Sandra
    Sandra (anonym)

    Souhlasím! Psí sádlo s obalem psa,že? Taky ho máme doma a je to naše záchrana :) kašel trápil jak mě, tak i děti a nikdy nezklamalo.

    Říj 31, 2013

Přidat komentář

Reklama

Reklama