Jak si pacienti představují moderní komunikaci s lékařem?

Pohled českých pacientů na komunikaci ve zdravotnictví se mění, začínají jí chápat jako další službu a od toho se odvíjí i představa, co by měla splňovat. Především chtějí záležitosti se svým lékařem řešit komfortně online přes internet.

Na placení složenek, nákupy nebo posílání formulářů přes internet si už čeští uživatelé zvykli, teď chtějí podobně komunikovat i s doktory. Vedle možnosti online objednání se, které již část pacientů využívá, chtějí mít např. i možnost vidět své výsledky vyšetření online nebo si přes internet zažádat o recept na dlouhodobě užívané léky nebo žádanku na vyšetření. Vyplynulo to z průzkumu, který si společnost CompuGroup Medical ČR (CGM) nechala udělat mezi českými pacienty.

„Ukazuje se, že čeští uživatelé mají zájem o nové trendy. Možnost online komunikovat se svými lékaři s velkým zájmem vítají. Rádi by online komunikaci využívali v daleko větší míře, tak jako jakoukoliv jinou online službu. Lékařům se tím otevírají nové možnosti, jak zkvalitnit komunikaci se svými pacienty a zároveň zefektivnit chod své ordinace,“ říká k tomuto trendu Lenka Volfová, Head of Marketing z CompuGroup Medical. Společnost CGM vyvinula a v současnosti nabízí nejen na českém trhu unikátní řešení CGM LIFE eSERVICES, které všechny výše zmíněné online pacientské služby v sobě zahrnuje.

Podobnou změnu v přístupu pacientů k online službám ve zdravotnictví potvrzují i samotní lékaři. „Odezva od pacientů je vesměs velmi kladná. Pacienti typicky nejčastěji služby CGM LIFE eSERVICES využívají na dovolené v zahraničí, když mají přístup na internet, při konzultaci zdravotních problémů nebo při sdělování výsledků laboratorních odběrů před mimořádným vycestováním. Někteří pacienti si už zvykli a počítají s automatickým odesíláním jejich laboratorních výsledků přes tuto službu,“ popisuje své zkušenosti praktický lékař MUDr. Ambrož Homola, Ph.D.

Devět z deseti dotázaných by chtělo řešit online objednání termínu návštěvy u lékaře, objednání dlouhodobě užívaného léku, výsledky svých vyšetření, výpis ze zdravotní dokumentace nebo vyzvednutí laboratorní žádanky. Trochu opatrnější byli při možnosti online zdravotních konzultací, ale i tak se pro tuto možnost vyslovilo téměř 80 % respondentů.

Komentáře (5)

  • Obrázek uživatele dotaz - co má pacient dělat?
    dotaz - co má p... (anonym)

    vlastní zkušenost místo - nemocnice pacient -prosím znovu o projímadlo - už to trvá 10dní odpověď lékaře - já mám stolici 1x za měsíc lékaři - paní máte málo draslíku - musíte jíst hodně banánů pacient ležící vedle - paní nemůžete jíst hodně banánů, říkáte, že máte cukrovku - pak musíte jíst ty brambory se špenátem - na které pořád máte chuť. (řadu dalších neuvádím) otázka zní jakou šanci má nemocný člověk proti zdravému lékaři. Vy zdraví měli byste zakročit, protože jednak to platíte - jednak na vás taky dojde.

    Lis 10, 2014
  • Obrázek uživatele ???
    ??? (anonym)

    Chce to do ordinace si vzít bejsbolku do ruky a neodkládat ji za žádnou cenu! A uvidíte jak se bude s vámi hned jinak jednat!

    Lis 10, 2014
  • Obrázek uživatele Jiri Boruvka
    Jiri Boruvka (anonym)

    Mne by stacilo kdyz jdu k odbornemu lekari,aby tam byl vzdy ten stejny.Ze 7 navstev 6x jiny lekar.

    Lis 10, 2014
  • Obrázek uživatele nena93
    nena93 (anonym)

    Největší problém je, že každý si léčí ten svůj kousek těla. Málo mladých lékařů se dokáže vcítit do pacienta a podívat se na nemoc celku.....Naštěstí mám paní doktorku ke které chodíme 30 let celá rodina. Je dobré,že nás zná. Je pečlivá ,snaží se nic nezanedbat. Druhá strana mince je, že v čekárně sedíte třeba 2 hodiny a lidé nadávají.

    Lis 11, 2014
  • Obrázek uživatele !
    ! (anonym)

    Dobré schéma správné komunikace je, že pacient položí otázku a lékař ji zvedne.

    Lis 13, 2014

Přidat komentář

Reklama

Reklama