Jak přirozeným způsobem udržet zdravou hladinu estrogenu

Estrogen je velmi důležitý, přirozený hormon, nezbytný pro muže i ženy. Zdravá hladina estrogenu je pro jednotlivce důležitá. Ve srovnání s muži ženy vyžadují více estrogenu. Potřebují tento přirozený hormon pro různé funkce v jejich těle. Estrogen je důležitý pro schopnost početí dítěte. V menopauze dochází k snížení hladiny estrogenu u žen. Následuje několik přirozených způsobů, jak zvýšit hladinu estrogenu.

Lékařská konzultace.
Pokud máte pocit, že vaše tělo má nízkou hladinu estrogenu, je třeba poradit se s lékařem. Není dobré mít buď přebytek nebo menší hladinu estrogenu. Pokud žena má příliš mnoho estrogenu v těle, mohla by skončit s rakovinou prsu, menstruační poruchou či tvorbou cyst.

Zdravá strava
Je důležité omezit všechny druhy potravin, které mají vysoký obsah cukru. Měli byste konzumovat potraviny, které mají vysoký obsah vlákniny a nízší obsahtuku. Vhodné je jíst libové bílkoviny ve stravě. Tím dojde ke zvýšení hladiny estrogenu v těle.

Musíte konzumovat složky stravy, které jsou obsaženy přirozeně v rostlinách. Potraviny bohaté na fytoestrogeny jsou velmi důležité pro vyváženou hladinu estrogenu. Do této kategorie potravin patří sója (pozor na GMO), luštěniny atd. Tyto potraviny obsahují fytoestrogeny isoflavonoidy.

Mezi potraviny, které obsahují fytoestrogeny lignany patří ovoce, otruby, zelenina a fazole. Jsou nezbytné pro ženy, které mají nižší hladiny estrogenu v těle.

Můžete také konzumovat potraviny, které jsou bohaté na fytoestrogeny koumestany jako např. fazole, hrášek  alfalfa a jetelové výhonky .
Pokud máte yvýšenou hladinu estrogenu, musíte být opatrní, aby se zabránilo jejímu zvyšování, jelikož nadměrné množství estrogenu může dokonce způsobit rakovinu prsu u žen.

Cvičte, aniž byste byli fanatici
Podle výzkumu, může nadměrný fyzický výkon způsobit pokles hladiny estrogenu. Je zdravé přiměřeně cvičit každý den. To může snížit riziko rakoviny prsu u žen.
Ženy závodnice často mají nízkou hladinou estrogenu. To je způsobeno tím, že je u sportovkyň menší šance na produkci estrogenu, protože mají nízkou hladinu tělesného tuku.

Lněná semena
Obecně jsou lněná semena bohatá na omega-3 mastné kyseliny. Také obsahují poměrně hodně fytoestrogenů a lignanů.
Konzumace 60 g lněných semen denně pomůže udržet estrogeny ve vašem těle. Dokonce i sójové mléko je velmi výhodné v této situaci.

Zdroj: Beautyhealthtips

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář
Související články: 

Přidat komentář

Reklama

Reklama