7 způsobů, jak podpořit imunitu během zimy

Zdraví imunitního systému závisí na mnoha faktorech včetně dostatečného množství kvalitního spánku a dobré vyvážené stravy obsahující málo jednoduchých cukrů a širokou nabídku vitamínů, minerálů a živin. Existují však chvíle, kdy váš imunitní systém potřebuje podat pomocnou ruku, například během nachlazení nebo infekce.

Mnoho léků má velmi silné účinky a může velmi rychle zastavit příznaky nachlazení, ale přírodní lékaři obhajují spíš holistický přístup k infekcím, kdy se tělu poskytne čas hojit se. Ve skutečnosti jsou některé z příznaků, jako je například výtok z nosu, přírodní způsob, jak tělo vylučuje viry a bakterie a proto není vhodné je ihned potlačit.

Existuje však několik kroků, které může každý podniknout k podpoře obranyschopnosti těla, jako  například:

1. Přidejte do vaší stravy celozrnné obiloviny a zeleninu.
2. Snižte příjem cukru a alkoholu.
3. Zvýšte příjem anti-stresových živin, jako jsou potraviny a/nebo doplňky s vysokým obsahem vitaminů B, C a hořčíku.
4. Pijte dostatek tekutin.
5. Zvyšte příjem jídel bohatých na karotenoidy, vitamín C a zinek, které podporují léčení.
6. Vyživujte svoji imunitní obranu jídly bohatými na ostružiny, maliny, borůvky, bezinky a beta-glukany (ovesná kaše) nebo doplňte vysokodávkové extrakty.   
7. Myjte si ruce často teplou vodou a mýdlem.

Autor: mk

 

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář

Přidat komentář

Reklama

Reklama