6 triků, jak rychle usnout

Podle údajů britské národní zdravotnické služby trpí dokonce již i miminka, předškoláci a starší děti takovými poruchami, jako je nespavost či spánkové apnoe. Šest dospělých z deseti podle britské Hertfordshireské univerzity přiznává, že má problémy s usínáním.

V letošním roce zjistila studie Glasgowské univerzity, že narušené spánkové vzorce mohou vést ke zvýšené možnosti rozvoje poruch nálady a depresí. Spánková deprivace také může podpořit přibírání na váze kvůli změnám hormonů, které regulují hlad a chuť k jídlu.

List The Sun přináší několik tipů, jak usnout rychleji a spát kvalitněji:

1. HLUBOCE DÝCHEJTE

Velmi snadným trikem, jak se uklidnit a připravit na spánek, je podle "spánkové guru" žijící v Itálii Alison Francisové dýchání. "Nemůžeme kontrolovat své srdce, hormony či mozek, ale když změníme vzorec dýchání, změníme srdeční tep a uklidníme mysl," řekla. "Vystresovaný nespavec dýchá mělce a krátce, což v organismu vyvolává reakci 'bojuj, nebo uteč'. Pokud prohloubíte dýchání, jako když organismus odpočívá, jdete do postele klidní a dokážete usnout."

2. BZUČTE JAKO VČELA

Dalším trikem, jak se před spaním uklidnit, je bzučet jako včela. Bzučení - v józe známé jako brahmarí pránájáma - podle Francisové vytváří "hluboké, léčivé vibrace", které uvolňují mysl a nervový systém. Může také tělu pomoci vyprodukovat více melatoninu a zbavit se negativních emocí. Jediné, co musíte udělat, je zavřít oči, nadechnout se nosem a bzučivě vydechovat.

3. ZBAVTE SE MODRÉHO SVĚTLA

Váš telefon, iPad, laptop - všechny září modrým světlem, které tělu brání produkovat melatonin, protože si začne myslet, že je vlastně den. Modrá je energetická barva - nebe je modré. Během dne ji potřebujete, abyste se udrželi v chodu, ale pokud se vystavíte modrému světlu večer, tělo nedokáže vypnout.

Abyste proti tomu bojovali, měli byste se obklopit červeným, žlutým a oranžovým světlem. Pokuste se z ložnice vykázat veškerou techniku a dopřejte si před spaním "technologickou očistu" v podobě časového úseku, kdy se nedíváte do žádného modrého světla. Pokud už musíte pracovat s laptopem před spaním, můžete si stáhnout aplikace jako je f.lux, které změní světlo vydávané v noci laptopem na jantarové.

4. VEĎTE SI DENÍK

Úzkost se pro mnoho z nás stává čím dál tím palčivějším problémem. A pokud neodejdete ze zaměstnání a nezačnete ignorovat vlastní rodinu, není pravděpodobné, že každodenní stresy jen tak zmizí. Vést si deník, do kterého na konci dne z mysli přenesete všechny své myšlenky, může být očistné a zároveň způsobem, jak uvolnit napětí.

5. VYPOVÍDEJTE SE

Během dne obvykle nemáme moc času zpracovat všechno, co se stalo. Doplňkem nebo alternativou k vedení deníku je popovídat si s partnerem či partnerkou, spolubydlícími nebo příbuznými. Tím získáte příležitost svěřit se a užít si chvíli sdílení s lidmi, kterým na vás záleží.

6. JDĚTE SE PROJÍT

Už jste někdy strávili večer procházkou venku a začali zívat? O to se postaral všechen ten kyslík, který vám proudí do organismu. A také vystavení přirozenému světlu podporuje produkci serotoninu a melatoninu. Takže procházka po večeři vám nejen pomůže se zažíváním, ale také vás připraví ke spánku.

ČTK/The Sun

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář
Související nemoci: 
Související diskuze: 
Zařazení na fórum: 

Komentáře (5)

  • Obrázek uživatele Petra
    Petra (anonym)

    Podařilo se Vám někomu úspěšně zatočit s nespavostí? mohla bych se případně zeptat, jakým způsobem se Vám to podařilo?

    Říj 16, 2019
  • Obrázek uživatele Jarka
    Jarka (anonym)

    Mě ano, na radu kamarádky, která mi doporučila přírodní lék Persen, který je přírodní lék obsahující rostlinné extrakty se zklidňujícím a uvolňujícím účinkem. Po něm jsem zase začala dobře spát.

    Říj 17, 2019
  • Obrázek uživatele Petra
    Petra (anonym)

    A co to přesně je za lék? prodává se v lékárně? řešila jste to i s doktorem?

    Říj 20, 2019
  • Obrázek uživatele Jarka
    Jarka (anonym)

    Já jsem si ho objednávala přes online lékárnu pilulka, ale když se podíváte na persen .cz, tak tam se dozvíte víc. A já jsem to řešila se svojí doktorkou, která mi ho schválila.

    Říj 24, 2019
  • Obrázek uživatele Návštěvník
    Návštěvník (anonym)

    Taky mám se spánek občas problémy, ale prášky jsem to řešit rozhodně nechtěl. Zkusil jsem si proto přes internet najít jiné možnosti toho jak podpořit spánek a nakonec mi dost pomohly tipy z https://ideaclub.cz/media/jak-rychle-usnout konkrétně pak metoda 4-7-8 , která je v mém případě vážně hodně účinná.

    Kvě 20, 2020

Přidat komentář

Reklama

Reklama