3 doplňky stravy a 3 doporučení pro zdravé srdce

Nikdy není příliš brzy začít myslet na zdraví svého srdce. Pokud se doplňky stanou součástí vaší každodenní rutiny, může to vašemu srdci dodat potřebnou podporu. Ale které doplňky byste měli užívat, abyste podpořili zdraví svého srdce? Pokračujte ve čtení a objevte čtyři nejdůležitější doplňky pro zdraví srdce, podle vědy a výzkumníků ze společnosti Solgar®.

1. Omega-3 mastné kyseliny

Když přemýšlíte o doplňcích pro zdraví srdce, pravděpodobně vás napadnou omega-3 mastné kyseliny – a to z dobrého důvodu. Téměř 70 % dospělých a 95 % dětí ve Spojených státech však nekonzumuje dostatek omega-3 mastných kyselin s dlouhým řetězcem, aby pokryly nutriční potřeby na základě amerických dietetických směrnic.

Omega-3 patří mezi nejdůležitější živiny, pokud jde o kardiovaskulární zdraví. Existují tři typy omega-3 mastných kyselin: kyselina alfa-linolenová (ALA), kyselina eikosapentaenová (EPA) a kyselina dokosahexaenová (DHA). EPA a DHA jsou považovány za „s dlouhým řetězcem“ a pocházejí hlavně z rybího tuku. ALA jsou považovány za omega-3 mastné kyseliny s „krátkým řetězcem“. Tělo může produkovat EPA a DHA z omega-3 s krátkým řetězcem, jako je ALA, ale konverze je špatná, průměrně nižší než 10 %.

Zatímco ALA je jediná omega-3 mastná kyselina považovaná za „nezbytnou“ pro tělo, EPA a DHA jsou zvláště důležité pro podporu zdraví srdce a kardiovaskulárního systému. Z různých důvodů mnoho lidí nedostává dostatek vysoce kvalitních omega-3 s dlouhým řetězcem, jako jsou EPA a DHA.

Co jíst pro zdraví srdce

Chcete-li zvýšit příjem omega-3 mastných kyselin, doporučuje The American Heart Association jíst dvě porce ryb (zejména tučných ryb) každý týden, abyste získali EPA a DHA omega-3 mastné kyseliny.  Ořechy a semínka (jako lněné semínko, chia semínka , a vlašské ořechy) jsou také skvělými zdroji ALA omega-3 mastných kyselin.

Pokud se marně snažíte začlenit do svého jídelníčku dostatek zdravých potravin, zvažte užívání kvalitního doplňku omega-3.

Omega-3 doplňky pro zdraví srdce:

Solgar® Omega-3 700 - 700 mg: Omega 3 z 1200mg koncentrátu rybího oleje, který obsahuje Kyseliny EPA a DHA. Podporuje kardiovaskulární zdraví, zdraví kloubů a pokožky.

Solgar® Lněný olej 1250mg: Lněný olej lisovaný za studena je jedním z nejkoncentrovanějších vegetariánských zdrojů omega-3 v přírodě. ALA  z lněného oleje pomáhá podporovat zdraví buněk, srdce a pokožky.

 

2. CoQ-10

 

Koenzym-Q10, také známý jako CoQ-10, je v tucích rozpustná antioxidační sloučenina, kterou tělo přirozeně produkuje, aby napomáhala tvorbě buněčné energie. CoQ-10 pomáhá při produkci hladin adenosintrifosfátu (ATP), což podporuje normální fyziologické funkce srdce. ATP je molekula přenášející energii, která se nachází v buňkách všech živých organismů. CoQ-10 také pomáhá bojovat proti volným radikálům, což jsou nestabilní sloučeniny, které mohou hrát roli v oxidativním stresu.

Produkce CoQ-10 se s věkem snižuje a mnoho starších lidí má suboptimální hladiny této sloučeniny, což je důvod, proč může být užívání doplňku CoQ-10 cenné.

CoQ-10 doplňky pro zdraví srdce:

Solgar Koenzym Q-10 60 mg 30 cps

Solgar Koenzym Q-10 200 mg 30 cps

 

3. B-vitamin Complex

Komplex vitamínů B se skládá z osmi různých vitamínů a může pomoci podpořit zdravé srdce.*

Abyste pochopili, jak vitamíny B pomáhají podporovat zdraví srdce, musíte nejprve pochopit roli homocysteinu. Homocystein je běžná aminokyselina ve vaší krvi. Zvýšená hladina homocysteinu může ovlivnit funkci kardiovaskulárního systému.

Vitamíny B, zejména kyselina listová a vitamín B12, mohou pomoci podpořit zdravé hladiny homocysteinu již v normálním rozmezí.

Tělo si nedokáže vytvořit vitaminy B, což znamená, že je musíte přijímat ve stravě. V potravinách to zahrnuje mléko, sýr, kuřecí maso, červené maso a špenát. Pokud tyto druhy potravin nejsou ve vaší stravě běžné, doplněk je snadný způsob, jak zaplnit mezery.

B-vitamínový doplněk pro zdraví srdce:

Solgar B-komplex 50 - 50 cps

Jak vést zdravý životní styl pro srdce

1. Denní cvičení

Cvičení je jedna z nejlepších věcí, které můžete udělat pro své srdce.

Pravidelné cvičení posiluje srdce a podporuje schopnost těla využívat kyslík. Lepší využití kyslíku zlepšuje oběh, díky čemuž jsou každodenní úkoly méně namáhavé pro srdce. A je toho víc: kardio je spojeno s pozitivní náladou a nižším stresem. Když to dáme dohromady, každodenní cvičení a nižší stres mohou vést k lepšímu spánku, který může podpořit zdraví srdce – to vše je propojeno.

Jaký typ cvičení je nejlepší pro zdraví srdce?

American Heart Association doporučuje alespoň 150 minut týdně středně intenzivní aerobní aktivity nebo 75 minut intenzivní aerobní aktivity (nebo kombinaci obou). Měli byste také zvážit přidání středně až vysoce intenzivní aktivity na posilování svalů (jako je odporový trénink nebo závaží) alespoň dva dny v týdnu.

2. Ovládejte svou úroveň stresu

Občasný stres vás také může nepřímo ovlivnit tím, že naruší vaše rozhodování. Například, když jste ve stresu, můžete snadněji podlehnout konzumaci potravin s vysokým obsahem cukru a nízkým nutričním hodnotám, kouření nebo nadměrnému pití – to vše může poškodit srdce.

Začlenění zdravých technik zvládání stresu do vašeho života může pomoci podpořit zdravé srdce. Zvažte meditaci, mluvení s blízkými, psaní deníku nebo rychlou procházku.

3. Dopřejte si klidný spánek

Spánek je pro vaše srdce zásadní čas, aby se zotavilo ze dne. Během spánku se krevní tlak snižuje a srdeční frekvence se zpomaluje. Na druhou stranu nedostatek spánku může způsobit, že vaše tělo uvolňuje stresový hormon kortizol, který může negativně ovlivnit srdce.

Pokud je pro vás spánek problém, může vám pomoci rutina: můžete si vytvořit zdravější spánkové návyky tím, že hodinu před spaním omezíte vystavování se jasnému světlu, zajistíte si alespoň sedm hodin spánku a nastavíte si stálou dobu spánku, aby vaše tělo vědělo, kdy je čas si zdřímnout.

Zdroj: Solgar

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář
Zařazení na fórum: 

Komentáře (1)

  • Obrázek uživatele Tomáš
    Tomáš (anonym)

    Dlouhodobě užívám omega-3 od Solgaru a homocystein modulator a jsem spokojený.

    Čer 18, 2022

Přidat komentář

Reklama

Reklama