Vliv zeleného čaje na rakovinu prsu

29.7.2002 00:00
Zdraví

Vazba mezi zeleným čajem a nižším výskytem rakoviny prsu byla objevena na základě epidemiologického rozboru změn ve zdravotním stavu japonských žen, které se přistěhovaly do Spojených států a přizpůsobily se americkým stravovacím zvyklostem.

Riziko onemocnění rakovinou prsu se u nich velmi rychle přiblížilo hodnotám zjištěným u amerických žen, zatímco u Japonek žijících nadále v mateřské zemi zůstalo velmi nízké. Podle všeho by Američanky mohly snížit pravděpodobnost, že se zařadí do statistik nemocných tímto druhem rakoviny, kdyby přijaly japonskou stravu a zavedly do svého života zvyk popíjet zelený čaj.

Laboratorní studie vztahu mezi zeleným čajem a rakovinou prsu napovídají, že extrakty zeleného čaje zastavují růst rakovinných buněk v nemocném prsu. Tyto látky pak po interakci s látkami podporujícími nádorové bujení, hormony a růstovými faktory, rakovinné buňky "neprodyšně uzavřou". Extrakty rovněž působí proti rakovině prsu zpomalením růstu rakovinných buněk, které jinak mají tendenci růst abnormálně rychle, což přispívá k rozšíření nemoci.

Vědci lékařské fakulty nagojské městské univerzity v Nagoji při testování sérií přirozeně se vyskytujících antioxidantů objevili, že polyfenoly ze zeleného čaje jsou, pokud jde o účinek při prevenci rakoviny prsu, mezi prvními. Vystavili karcinogenu, který výrazně zvyšuje riziko rakoviny prsu, skupiny krys. Některé skupiny dostávaly obvyklou stravu, zatímco jiné přijímaly také různé antioxidanty. Všechny antioxidanty zvýšily počet zvířat, které v.průběhu testovacího období dlouhého 36 týdnů přežily. U krys, u nichž vznikly nádory prsu, se u skupiny konzumující zelený čaj snížil průměrný počet nádorů připadající na jednu krysu a zmenšila se i jejich velikost. Vědci dospěli k závěru, že "ze čtyř testovaných antioxidantů byly účinky polyfenolů v zeleném čaji nejvýraznější, protože během pokusu žádné ze sledovaných zvířat konzumujících zelený čaj na rakovinu prsu nezemřelo. Podle jedné interpretace působil proti růstu nádorů prsu polyfenol GTC".

Victoria Dolby MPH - O zeleném čaji, nakladatelství Pragma

Přehled komentářů

zobrazit všechny komentáře 

To, že Japonky netrpí v mateřské zemi rakovinou prsu, není způsobeno...
jipe  |  4.3.2003 21:00

Já se z toho už picnu, právě jsem se vrátila od doktorky a protože jsem...
berenyka  |  24.5.2007 07:35

zobrazit všechny komentáře

Přidat komentář

 
* *

reklama
reklama

reklama

Poslední aktivní témata diskuse

adipex prodám - komentáře

Komentářů: 72 | Poslední komentář: 21.5.2012 19:22

Jak bojovat proti oparům - komentáře

Komentářů: 101 | Poslední komentář: 21.5.2012 19:12

Šest rad jak přežít do návštěvy zubaře - komentáře

Komentářů: 19 | Poslední komentář: 21.5.2012 18:00

Vysoký krevní tlak

Komentářů: 24 | Poslední komentář: 21.5.2012 17:04

Rakovina plic - komentáře

Komentářů: 113 | Poslední komentář: 21.5.2012 16:02


Posílání novinek

Nechte si posílat novinky o dění na našem serveru.

Kyselina hyaluronová
   
Kde jste: Hlavní stránka > Zdraví > Vliv zeleného čaje na rakovinu prsu

registrace | přihlásit se