Syndrom toxického šoku

2.3.2011 00:00
Zdraví

Jedná se o vzácné, avšak smrtelně nebezpečné onemocnění způsobené masivním přemnožením stafylokoků či streptokoků. Dostat toxický šok může kdokoliv, ohroženi jsou lidé s kontaminovanými ránami či ženy užívající menstruační tampony s vysokým stupněm absorpce.

Příznaky toxického šoku:

Horečka

Nízký krevní tlak

Vyrážka

Zvracení

Průjem

Při výskytu těchto příznaků je nutno ihned kontaktovat lékaře.

Zásady prevence při používání menstruačních tamponů:

Důkladné umytí rukou před zaváděním tamponů

Uchovávání tamponů na suchém místě (ne v koupelně či na záchodě)

Používání pouze čistých, důkladně zabalených tamponů

Používání tamponů s nižší absorpční schopností

Střídání používání tamponů s používáním vložek

Pravidelné měnění tamponů

Léčba:

Syndrom může být úspěšně léčen antibiotiky. Šokem však mohou být poškozeny vnitřní orgány, zejména játra a ledviny.

Autor: mk

Přehled komentářů

zobrazit všechny komentáře 

Ráno jsem dostala menstruaci a dala jsem si tampon v tu ránu se mi...
Ester  |  4.2.2012 09:02

zobrazit všechny komentáře

Přidat komentář

 
* *