Poškození léčbou - iatrogenní poškození a candidóza

13.4.2004 00:00
Zdraví

Iatrogenní poškození či onemocnění je způsobeno nějakou lékařskou intervencí, ať už chybným předepsáním léku, nebo nežádoucími účinky léku správně ordinovaného, chybným chirurgickým nebo jiným výkonem. Nejrozšířenějším iatrogenním poškozením současnosti je zřejmě candidóza, kterou stále klasická medicína většinou ignoruje. Candidoza je v podstatě onemocněním 20. století, onemocněním, které je následkem zneužívání antibiotik a hormonálních přípravků.

Kromě opakovaného užívání širokospektrálních antibiotik či hormonálních přípravků včetně antikoncepce má na rozvoji candidózy podíl konzumace hovězího masa, drůbeže anebo mléka obsahujícího antibiotika a nadměrná spotřeba výrobků s obsahem jednoduchých cukrů a chemických látek , což tvoří živnou půdu pro pomnožení kvasinek ve střevech a posléze v krvi a různých orgánech.

Projevy kvasinkové infekce mohou být velmi různorodé od trávicích potíží, přes opakované gynekologické a urologické infekce, přes oslabení celkové imunity, alergie, kožní problémy až po psychické poruchy. Viz. články "Projevy kvasinek u dospělých" a "Projevy kvasinek u dětí". Neštěstím bývá, když právě tyto dílčí nemoci, které jsou vyvolány přemnožením kvasinek v důsledku užívání antibiotik, jsou opět léčeny antibiotiky.

Léčba tohoto systémového onemocnění je dlouhodobá a zahrnuje radikální změnu životního stylu, způsobu stravování a též velmi často i nový pohled pacienta na své zdraví a způsoby své léčby. Více informací na Candidóza

Autor: mk

Přehled komentářů

zobrazit všechny komentáře 

ŠPATNÍ DOKTOŘI!MY O VÁS VÍME!!!BUDETE SE SMAŽIT.
 |  27.6.2007 14:21

....jen doufám, že na kvalitním oleji....
 |  27.6.2007 15:24

jsem po lecbe uz je to 6 tydnu brala jsem i 3 antibiotika a svedeni i paleni...
val  |  8.9.2007 18:25

zobrazit všechny komentáře

Přidat komentář

 
* *