Osvěžující zdřímnutí

4.6.2003 00:00
Zdraví

Pokud jste toho v noci moc nenaspali a cítíte se unaveni, může vám pomoci k zotavení krátké zdřímnutí například o polední pauze. Není však vhodné to s délkou spánku během dne přehánět, jelikož byste se mohli probudit ještě více unavení. Vědci doporučují, jak dlouhý by měl takový malý denní "šlofík" být.

Ideální prý je zdřímnutí na 30 až 40 minut. Za touto časovou hranicí byste se již mohli "propadnout" do fáze hlubokého spánku a probuzení z hlubokého spánku není nic moc příjemného. Často se pak dostavuje dezorientace, bolest hlavy a lenost.

Krátké schrupnutí nedokáže nahradit plnohodnotný osmihodinový noční spánek, ale může pomoci vyrovnat akutní spánkový deficit. Podle různých studií se udává, že zdřímnutí dokáže zvýšit výkonnost o 35 procent a rozhodovací schopnosti o 50 procent.

Jestliže se vám tedy během dne klíží u počítače oči a padá hlava, dopřejte si malé spánkové osvěžení, avšak pro jistotu si nařiďte budíka.

Přehled komentářů

zobrazit všechny komentáře 

Uživatelé psychowalkmanů vědí, že jim stačí o polední pauze cca...
Martin  |  4.6.2003 09:24

mě to pomáhá,pokud si odpočinu
MARTA  |  15.7.2009 23:11

zobrazit všechny komentáře

Přidat komentář

 
* *