Jak si pacienti představují moderní komunikaci s lékařem?

10.11.2014 00:01
Zdraví

Pohled českých pacientů na komunikaci ve zdravotnictví se mění, začínají jí chápat jako další službu a od toho se odvíjí i představa, co by měla splňovat. Především chtějí záležitosti se svým lékařem řešit komfortně online přes internet.

Na placení složenek, nákupy nebo posílání formulářů přes internet si už čeští uživatelé zvykli, teď chtějí podobně komunikovat i s doktory. Vedle možnosti online objednání se, které již část pacientů využívá, chtějí mít např. i možnost vidět své výsledky vyšetření online nebo si přes internet zažádat o recept na dlouhodobě užívané léky nebo žádanku na vyšetření. Vyplynulo to z průzkumu, který si společnost CompuGroup Medical ČR (CGM) nechala udělat mezi českými pacienty.


„Ukazuje se, že čeští uživatelé mají zájem o nové trendy. Možnost online komunikovat se svými lékaři s velkým zájmem vítají. Rádi by online komunikaci využívali v daleko větší míře, tak jako jakoukoliv jinou online službu. Lékařům se tím otevírají nové možnosti, jak zkvalitnit komunikaci se svými pacienty a zároveň zefektivnit chod své ordinace,“ říká k tomuto trendu Lenka Volfová, Head of Marketing z CompuGroup Medical. Společnost CGM vyvinula a v současnosti nabízí nejen na českém trhu unikátní řešení CGM LIFE eSERVICES, které všechny výše zmíněné online pacientské služby v sobě zahrnuje.


Podobnou změnu v přístupu pacientů k online službám ve zdravotnictví potvrzují i samotní lékaři. „Odezva od pacientů je vesměs velmi kladná. Pacienti typicky nejčastěji služby CGM LIFE eSERVICES využívají na dovolené v zahraničí, když mají přístup na internet, při konzultaci zdravotních problémů nebo při sdělování výsledků laboratorních odběrů před mimořádným vycestováním. Někteří pacienti si už zvykli a počítají s automatickým odesíláním jejich laboratorních výsledků přes tuto službu,“ popisuje své zkušenosti praktický lékař MUDr. Ambrož Homola, Ph.D.


Devět z deseti dotázaných by chtělo řešit online objednání termínu návštěvy u lékaře, objednání dlouhodobě užívaného léku, výsledky svých vyšetření, výpis ze zdravotní dokumentace nebo vyzvednutí laboratorní žádanky. Trochu opatrnější byli při možnosti online zdravotních konzultací, ale i tak se pro tuto možnost vyslovilo téměř 80 % respondentů.

Přehled komentářů

zobrazit všechny komentáře 

vlastní zkušenost místo - nemocnice pacient -prosím znovu o...
dotaz - co má pacient dělat?  |  10.11.2014 08:49

Chce to do ordinace si vzít bejsbolku do ruky a neodkládat ji za žádnou...
???  |  10.11.2014 09:22

Mne by stacilo kdyz jdu k odbornemu lekari,aby tam byl vzdy ten stejny.Ze 7...
Jiri Boruvka  |  10.11.2014 15:45

Největší problém je, že každý si léčí ten svůj kousek těla. Málo...
nena93  |  11.11.2014 08:58

Dobré schéma správné komunikace je, že pacient položí otázku a...
!  |  13.11.2014 20:18

zobrazit všechny komentáře

Přidat komentář

 
* *