Jak se správně stravovat, abychom prospěli svému zdraví?

17.4.2017 00:01
Zdraví

Nebude asi žádným velkým překvapením, když napíšeme, že naše typická "česká" strava, doplněná o dnes tak běžný fast food, nepatří zrovna k nejzdravějším. Na rozdíl od středomořské kuchyně u nás převládají těžká, hůře stravitelná jídla; hutné omáčky, moučná jídla, hodně tuku, a především velké množství smažených pokrmů. Tohle všechno může nadělat - a často také opravdu nadělá - v našem organizmu pořádnou paseku.

Je také známým faktem, že konzumujeme jen velmi málo ryb, jejichž pravidelná konzumace je pro naše zdraví potřebná. Odborníci se shodují na tom, že každý dospělý člověk by měl jíst porci (cca 200 g) rybího masa alespoň dvakrát týdně. Realita je ovšem taková, že mnoho lidí se s rybou setká jen na vánočním stole, a to ještě s rybou sladkovodní, nejčastěji s kaprem. Mořské ryby se v našem běžném jídelníčku vyskytují zřídka. A když už jsme u toho tradičního štědrovečerního kapra, ten se podává obyčejně v té nejhorší možné úpravě, tedy smažený.

Smažená jídla jsou pro náš organizmus velká zátěž. Způsobují nejen přibírání na váze, ale také problémy se zažíváním, zhoršení pleti a další zdravotní komplikace Obzvlášť rizikové je smažení na obyčejném oleji, který se snadno přepaluje nebo se smaží při příliš vysokých teplotách. Za vysokých teplot totiž ze škrobů vzniká karcinogenní látka akrylamid, což se týká především přípravy tolik oblíbených bramborových hranolek.

Tuky v naší stravě by měly tvořit jen 30 % energetického příjmu. Důležitá je ovšem kvalita přijímaných tuků. Ideální poměr omega-6 a omega-3 mastných kyselin by měl být 2:1. Ovšem v Evropě dosahuje tento poměr velmi vysokých čísel, až 50:1. Je to dáno právě konzumací velkého množství tučných, smažených jídel a přepáleného oleje při smažení, a naopak malým zastoupením ryb v našem jídelníčku.

Zvýšením poměru omega-6/omega-3 mastných kyselin se zároveň zvyšujete i riziko vzniku kardiovaskulárních onemocnění.

K úpravě nesprávného poměru mastných kyselin ve výživě můžete buď přejít na kvalitnější stravu, nebo sáhnout po vhodném potravinovém doplňku.

Ideální přípravek je doplněk stravy s názvem Maxicor®, který obsahuje minimálně 90% čistých omega-3 nenasycených mastných kyselin. Má tedy absolutní převahu omega-3 a díky svým aktivním složkám EPA a DHA (nejdůležitější esenciální mastné kyseliny v rodině omega 3, získané z vybraných druhů mořských ryb) přispívá k normální činnosti vašeho srdce. Přípravek Maxicor®, zvítězil v nezávislém průzkumu „Lékárníci doporučují“ společnosti Edukafarm v kategorii přípravků s omega 3 a prevence kardiovaskulárních chorob.

Doplněk stravy MaxiCor® pořídíte v lékárnách za doporučenou cenu 218,- Kč / 30 cps nebo 489 Kč / 70+20 kapslí.  Více info najdete na www.maxicor.cz. Zakoupit jej můžete přímo na https://www.farmax.cz/srdce nebo ve vaší kamenné lékárně.