Hormonální antikoncepce a celulitida

16.7.2004 00:00
Zdraví

Užívání hormonální antikoncepce je kromě sedavého způsobu života, dědičné predispozice a nesprávné životosprávy dalším rizikovým faktorem pro vznik celulitidy neboli "pomerančové kůže", která dnes trápí stále větší množství dívek a žen. Postiženy bývají často i dívky štíhlé, naopak některým boubelkám se tento problém vyhýbá.

Estrogeny obsažené v antikoncepčních pilulkách jsou antagonní vůči vitamínu E, který podporuje krevní oběh a dále vůči vitamínu B6 - pyridoxinu, který má močopudný účinek a tak brání zadržování tekutin v tkáních.

Nedostatečné prokrvení a zadržování tekutin je jedním z hlavních faktorů vzniku celulitidy.

Dalším faktorem je ukládání škodlivých látek v tukové tkáni.

Estrogeny ovlivňují játra, hlavní detoxikační orgán v těle. Pokud je jaterní činnost oslabena, dochází ve větší míře k ukládání škodlivin (např. různých nestravitelných konzervantů, barviv, emulgátorů a dalších syntetických látek ze stravy) v organismu, u žen především v tukové tkáni.

Estrogeny též mohou přispívat k rozvoji candidózy - tzn. přemnožení kvasinek a plísní v organismu. Při candidóze vzniká ve střevě nadměrné množství jedovatých látek, které se mohou dostávat narušenou střevní stěnou do krve a dále oslabovat funkce jater. Navíc dochází k zhoršenému vstřebávání výživných látek, vitamínů a minerálů, důležitých pro zdravý vzhled kůže.

Dále antikoncepce poškozuje vitamín C, který hraje významnou roli v syntéze cévního i kožního kolagenu. To znamená zvýšení lomivosti kožních kapilár, opětovné zhoršení prokrvení kůže a snížení kožní pevnosti.

Autor: mk

Přehled komentářů

zobrazit všechny komentáře 

Beru antikoncepci uz skoro 6 let a mam problemy s prokrvovanim dolnich...
Milena  |  10.4.2006 06:44

Pro ty, kteří do sebe nechtějí nebo nemůžou ládovat hormony:...
 |  25.10.2008 00:55

zobrazit všechny komentáře

Přidat komentář

 
* *