Bylinky a potraviny při krvácení z dásní

2.7.2013 00:01
Zdraví

Vhodné jsou všechny druhy salátů zeleninových, ovocných, pokrmy obsahující pohanku - rutin, receptury se sójou, tofu, luštěninami, ořechovinami, semeny, mákem, sezamovým semínkem apod. (důležité pro vysoký obsah vápníku a minerálních látek).

Nezapomínejme na citrusové plody konzumo­vané s bílou kůrou pod slupkou, která má nejvyšší procento bioflavonoidů nepostradatelných pro správné složení krve a struktury dásní. Důležité jsou i naše známé zeleninové odstředěné šťávy, které podle možností připravujeme i v zimním ob­dobí pro potřebný přísun vitamínu C. Doporučují se i ovocné šťávy, loupaná jablíčka, grepy, pome­ranče, mandarinky, kiwi a vše, co napomáhá ma­sáži dásní, které můžeme potírat citronovou šťá­vou a olejíčkem z čajovníku, stejně jako čistým koncentrovaným gelem z aloe vera.

Z bylinek je to netřesk střešní, aloe vera. Vhodné jsou též šalvějové lístky a naše stará známá sedmikráska - chudobka pro využití do jarních i podzimních salátů.

Bylinkový salát proti zánětu dásní

Šálek čistě oprané řeřichy, řebříčku - listy, poz­ději květy, vojtěška - jetel, listy kontryhele obecného, mladé lístky kopřiv, podbělu, mladé výhonky libečku a listů černého rybízu, 20 kvítků sedmi­krásky - chudobky, 5 lístků mladých výhonků šal­věje lékařské.

Vše opereme a dáme okapat. V míse smícháme s kvalitní sójovou majonézou, vmícháme pár ka­pek citronové šťávy, 1 lžičku olivového oleje, špet­ku soli, 1 malou lžičku medu a dle chuti možno vpravit několik stroužků prolisovaného česneku nebo alespoň česnekové a cibulkové nasekané na­tě. Můžeme zpikantnit biojogurtem.

Sedmikráskový koktejl

1 l podmáslí nebo acidofilního mléka, 1 větší šálek čerstvých a čistých sedmikrásek anebo šíp­ků, 1/4 l vody.

Směs bylinek zalijeme teplou - nikoliv hor­kou - vodou, macerujeme asi 4 hodiny. Jsme-li nároční na čas, pak bylinky spaříme a 30 minut lu­hujeme pod pokličkou. Scedíme a smícháme s podmáslím či acidofilním mlékem. Doslazujeme medem, můžeme ochutit citronovou šťávou. Pije­me vlažné nebo chlazené.

Macerát za studená má výhodu vyššího obsahu vitamínu C, důležitého nejen pro nemocné!

Zdroj: Eva Veškrnová - Jeviště života

Přidat komentář

 
* *