Bolesti zad, sedavé zaměstnání, inkontinence

29.9.2014 00:01
Zdraví

Na dotazy odpovídá MUDr. Michaela Tomanová, primářka Rehabilitačního ústavu Brandýs nad Orlicí :

Během přechodu jsem začala trpět mírnou inkontinencí. Jak mohu tento zdravotní problém zastavit, aby se nezhoršoval?

Tento nepříjemný zdravotní problém může postihnout muže i ženy všech věkových kategorií. Statistiky uvádějí, že inkontinencí, třebaže jen přechodnou, trpí 50 % všech žen, a to i v produktivním věku. Ve většině případů je močová inkontinence způsobena ochabnutím zevního svěrače močové trubice a oslabením svalů pánevního dna. Pokud ale tyto problémy nezačneme řešit včas, může postupně docházet ke zhoršování našich obtíží. Ne všechna cvičení jsou však pro posílení svalů pánevního dna účinná a vhodná. Byť by se mohlo zdát, že v posilovně při zvedání těžkých závaží automaticky posilujeme všechny svaly, není tomu tak. Svaly pánevního dna mohou v důsledku nesprávného cvičení i špatně fungovat. Pomocí nové unikátní metody INFINITY, která umožňuje cvičení v tzv. mikropohybu (sotva znatelný pohyb), můžete velmi účinně aktivovat právě svaly pánevního dna. Metoda je vhodná i jako prevence. Při tomto diskrétním cvičení pracujeme i s dýcháním. S funkcí pánevního dna je spojena také funkce bránice, dále břišních a zádových svalů. Svůj význam má i celková stabilizace a centrace celého těla, které dosáhnete díky metodě INFINITY.

Často mě bolí záda, mohu tomu předejít i vhodnou masáží?
Ano, ale velkou pozornost však věnujte výběru kvalitního a kvalifikovaného maséra. Neodborně provedená procedura vám totiž může ublížit. Masér s vámi musí vždy při první návštěvě zkonzultovat váš současný zdravotní stav. V některých případech, zejména pokud člověk není zcela zdravý, může neprofesionální masáž ublížit. Pro některá onemocnění je totiž masáž přímo kontraindikací. Jde například o případy, kdy pacient trpí zánětem žil, infekčním onemocněním, některými neurologickými onemocněními a kožními záněty. Existuje nespočet druhů masáží, které mohou mít stimulující nebo zklidňující účinek. U většiny z nich dochází ke zlepšení prokrvení svalů a vazivových tkání, ke snížení jejich tuhosti a zmírnění bolestivosti.

Mám sedavé zaměstnání a trápí mě ztuhlost a bolest zad.
Při sedavém zaměstnání je nejhorší strnulá a mnohdy nepřirozená poloha těla. K rizikovým partiím patří krční páteř, ramena, předloktí a následně úpony svalů v oblasti loktů, zápěstí i prstů. Obtíže se mohou zhoršovat, k bolesti se může přidat brnění nebo necitlivost horních končetin. Nezřídka se objevuje bolestivost celé páteře až po oblast beder. Vašemu tělu uleví krátké přestávky, které vás osvěží a umožní protáhnout ztuhlé a jednostranně zatížené svaly. Velmi relaxačně působí protažení zad v předklonu i záklonu a propnutými pažemi.

Související články

Malá operace pomůže ženám od samovolného únku moči

19.9.2014 00:01

Jak a proč posilovat svaly pánevního dna

18.7.2014 00:01

Šest mýtů o inkontinenci

26.6.2014 00:01

Inkontinence aneb únik moči u můžů lze operativně řešit

18.4.2014 00:01

Vliv těhotenství a porodu na inkontinenci

4.4.2014 00:01

Strava a životní styl mají zásadní vliv na výkonnost v práci

2.4.2014 00:01

Sezení škodí zdraví

31.3.2014 00:01

Za bolest zad někdy může nevhodná obuv či zatěžování zad

31.1.2014 00:01

Sportem proti inkontinenci

31.10.2013 00:01

Ergonomie - prevence bolestí zad

3.6.2013 00:01

Bolest zad - může pomoct Phiten

25.3.2013 00:01

Chirurgie bolestí zad a výhřezu ploténky

8.2.2013 00:01

Nejúčinnější prevencí bolesti páteře je správná funkce pohybového ústrojí

15.1.2013 00:01

Jak úspěšně získat rehabilitaci

30.11.2012 00:01

Pohyb bez bolesti a omezení vám uchová mládí

20.11.2012 00:01

Infinity method - Konec bolesti při pohybu

26.3.2012 00:01

Bolesti v zádech a sex

6.2.2012 00:01

Dýňová semínka vykazují pozitivní účinky proti inkontinenci

1.2.2012 00:01

Jóga: Bolesti zad (2. část)

11.1.2012 00:01

Jóga: Bolesti zad (1. část)

4.1.2012 00:01

Postavte se inkontinenci čelem

21.11.2011 10:21

Když duše způsobuje bolesti zad

30.12.2010 00:00

Nejčastější potíže se zády

3.12.2010 00:00

Běhání ve vodě pomáhá při bolestech bederní páteře

15.7.2009 00:00

Sezení je dobré často přerušovat vstáváním a protahováním

6.4.2009 00:00

Cvičení na míči

24.10.2008 00:00

Vitaminy B proti bolesti zad

5.10.2007 00:00

Metoda cvičení podle Mojžíšové

30.5.2007 00:00

Hyperaktivní měchýř trápí hodně lidí

25.4.2007 00:00

Proti zánětům močových cest pomáhají brusinky

28.3.2007 00:00

Nová metoda chirurgické léčby inkontinence

15.3.2007 00:00

Sedět rovně není nejzdravější

12.12.2006 00:00

Bolesti v zádech

13.11.2006 00:00

Chiropraxe

20.11.2005 19:38

Poškození meziobratlových plotének

23.3.2005 00:00

Bolest vlivem držení těla

21.1.2005 00:00

Tvrdá matrace způsobuje bolesti zad

7.10.2004 00:00

Vysedávání u počítače vypíná zádové svaly a poškozuje je

31.8.2004 00:00

Bolesti zad - jejich příčiny a léčba.

7.4.2003 00:00

Léčba bolesti bez léků - 3. díl

21.3.2003 00:00

DL-fenylalanin proti chronické bolesti a depresi

13.12.2002 00:00

Inkontinence: problém nejen starších žen

23.5.2002 00:00

Jak předcházet bolestem v zádech

22.1.2002 00:00

Zdravotní problémy při práci s počítačem má většina lidí

25.9.2001 00:00

Přidat komentář

 
* *