Ať vás rýma nezaskočí...

28.2.2018 11:01
Zdraví

Sice už se nám pomalu blíží jaro, ale sezóna nachlazení ještě není zdaleka pryč. A nemusíme hned onemocnět angínou, chřipkou nebo zánětem průdušek. Potrápit například dovede i samotná rýma, kterou většina z nás považuje za naprosto banální problém, který však ve finále úplně banální není. Věděli jste, že proti rýmě se dá bojovat i preventivně, a ne až v okamžiku, kdy udeří? Seznamte se s několika základními pravidly, jak rýmě předcházet, aby vám nemoc nepokazila poslední dny před příchodem jara.

1.       Správné domácí prostředí

Něco, co by nás možná ani nenapadlo, každopádně na prevenci rýmy má zásadní vliv, a tím je naše domácí prostředí. Měli bychom dbát na pobyt v místnosti, která není přetopená, pravidelně v ní větrat, a hlavně spát především v chladnější místnosti. To vše má totiž na imunitu a prevenci právě proti rýmě pozitivní přínos.

2.       Zvlhčování místností

Dbát bychom však měli i na správné ovzduší v bytě či domě také z hlediska vlhkosti. Pro osoby trpící dýchacími problémy je správná vlhkost zcela zásadní, ale ani my ostatních bychom ji neměli podceňovat. Asi všichni jsme někdy zažili pocit, kdy nás po probuzení škrábalo v krku, a to bez toho, abychom byli nemocní. Právě to totiž způsobuje nedostatečná vlhkost prostředí. Zvlhčovat místnosti můžeme buď profesionálně za pomoci zvlhčovače vzduchu, který se dá pořídit už za několik stokorun nebo dokonce postačí jen umístění mokrého ručníku do prostoru, například na topení. Ideální je to během celého dne, ale zřejmě nejpodstatnější je pravidelné zvlhčování vzduchu v čase spánku.

3.       Sprchování

Další zdánlivě nesouvisející záležitost, která však prevenci rýmy a imunitu zásadně ovlivňuje, a tou je sprchování. Rozhodně bychom neměli na správné sprchování zapomínat, kdy ráno je doporučeno sprchování spíše v chladnější vodě a večer naopak v teplé, která nám zaručí jak relaxační účinek a zklidnění, či ráno nastartování organismu i posílení vlastní imunity.

4.       Vhodné oblékání

Zapomínat nesmíme ani na fakt, že se stále nacházíme uprostřed zimy a zmást by nás rozhodně nemělo slunce za okny. Ani v mrazivém počasí totiž bacily takzvaně nevymrznou a mohou na nás zaútočit, o to snáze, pokud podceníme oblékání a prochladneme. V tomto období je proto vhodné volit hlavně vrstvené oblečení a nezapomínat především na ochranu dutin a oblasti hlavy, tedy vybavit se čepicí, čelenkou, šálou nebo šátkem, které můžeme přetáhnout i přes ústa a zamezíme tak dýchání ledového vzduchu, který ve finále onemocnění a rýmu rovněž ovlivňuje.

5.       Přírodní prevence

Skvělou službu nám však udělají i přírodní nosní spreje, které lze díky jejich ověřenému bylinnému složení užívat i preventivně, právě v období zvýšeného rizika výskytu rýmy. To však málokdo ví a většina z nás chápe nosní spreje jako samotnou formu léčby rýmy. Faktem však je, že bylinné nosní spreje nijak organismus nezatěžují (např. Sinustrong), brání vysušování sliznice, šíření virů a bakterií v oblasti nosu a stimulují i imunitní systém.

Právě bylinné nosní spreje s obsahem účinných tinktur či olejů z měsíčku lékařského, borovice, echanacei, eukalypu, máty peprné nebo rakytníku patří mezi šetrné a účinné přípravky.  

Nosní spreje bylinného původu (např. Sinustrong) lze samozřejmě užívat i v období, kdy už rýma propukne. Tento bylinný sprej má stejné účinky jako chemické nosní spreje a má hned trojí účinek: usnadňuje dýchání nosem, zvlhčuje a regeneruje poškozenou sliznici a působí protizánětlivě.

Navíc je však bezpečný a šetrný a nehrozí vznik závislosti při dlouhodobějším užívání.

Proti rýmě lze skutečně bojovat ještě než udeří. Nepodceňte proto několik základních bodů prevence a užijte si poslední zimní dny bez nepříjemné rýmy nebo dalšího nachlazení. Stačí jen několik správných zvyků a preventivní pomocníci v podobě přírodních prostředků.

reklamní sdělení