5 zimních zlozvyků, které z vás vysávají energii

9.12.2016 00:01
Zdraví

Nedostatek slunečního svitu, chladné a často deštivé dny působí na většinu z nás trochu neutěšeně. Nesvádějme však vše jen na počasí venku. Okolním podmínkám často zbytečně podléháme a vlastním jednáním únavu ještě zhoršujeme. Jaké zlozvyky nám na v tomto období ubírají nejvíce energie a jak se s nimi vypořádat? Možná se v 5 zlozvycích sami najdete a pak je snáze odstraníte.

Nedostatek pohybu a čerstvého vzduchu
Obecně s podzimem a zimou méně sportujeme, vymlouváme se na špatné počasí, dřívější západ slunce a vůbec se nám tak nějak „nechce“. Dobrá, venku možná není hezky, ale to přece ještě není důvod k tomu sedět doma! Ani sychravé počasí by nás nemělo odradit od procházky v přírodě nebo po městě, půlhodinka denně nás nezabije. Běžecké boty na hřebík také rozhodně nevěšte. S dobrou výbavou se nenachladíme a během si příjemně pročistíme hlavu. Pokud venku prší, zkuste zajít třeba do posilovny, na jógu, squash nebo taneční lekce. Možností, jak vyplavit endorfiny a zlepšit si náladu, je spousta, ať je počasí jakékoliv.


Méně zeleniny a ovoce
Pro ty, kteří milují zejména sezonní ovoce a zeleninu, je přístup k nim nyní trošku omezenější. Možností je ale stále spousta a my bychom tak měli našemu organismu dopřát. Jedná se například o mrkev, špenát, pórek, červené a bílé zelí a z ovoce jablka a hrušky. Vychutnejte si je třeba ve formě fresh drinků nebo smoothies.


Nedostatečné doplňování potřebných vitaminů a minerálů
V létě tento problém obvykle nemáme, ale s přicházející zimou je třeba více a více řešit, zda je naše strava bohatá na potřebné vitaminy a minerály. Málo sluníčka znamená pro naše tělo horší náladu, větší únavu a často i nedostatek vitaminu D. Chybějící vitamin D bychom měli ideálně kompenzovat zvýšenou konzumací ryb a rybího tuku. Únavu stejně tak může způsobovat nedostatek železa a hořčíku. Železo je obsažené např. v červené řepě, červeném masu, čočce atd. Horčík najdeme v datlích, banánech, piniových oříšcích, mandlích aj. Pokud se chybějící prvky nedaří nahradit ve stravě, možnou variantou, jak tělu dopřát, co potřebuje, jsou i vhodné potravinové doplňky.


Negativní myšlení
Problém se špatnou náladou je ten, že se jí často zbytečně poddáváme a vyžíváme se v ní. Co takhle si místo bručení na počasí, krátké dny a málo energie dopřát trochu luxusu a cítit se chvíli šťastně? Pořiďte si například diář, do kterého si každý večer před spaním napíšete, co se vám ten den povedlo nebo co vám udělalo radost. Až si budete zpětně své zápisy pročítat, uvědomíte si, kolik pozitivních věcí se ve vašem životě dennodenně odehrává. Věřte tomu, nebo ne, ale opravdu to funguje!


Špatná organizace času
Energii nám ubírá také neschopnost dobře si zorganizovat čas. S příchodem září, nástupem dětí do školy a nás do plného pracovního nasazení možná řada z nás nabrala trošku skluz a kapku hektiky, které se nedaří odstranit. S blížícími se Vánocemi počet věcí, které je potřeba udělat, jen narůstá a to nás stresuje. Ne každý dokáže nosit v hlavě všechny povinnosti a zároveň přitom na nic nezapomenout. Zkuste si tedy na každý den udělat seznam záležitostí, jež potřebujete vyřídit. Uvidíte, že odškrtávání jednotlivých položek vám přinese ohromný pocit uspokojení. Na udržení paměti a podporu mozkové aktivity můžete vyzkoušet i některý z doplňků stravy.

Související články

Revoluční trend v multivitamínech

30.11.2016 00:01

Proč je v těhotenství důležitý dostatek vitamínu D

18.4.2016 00:01

15 nejzdravějších potravin, které vás udrží ve formě

31.3.2016 00:01

Vitamín D3 jako supervitamín

7.3.2016 00:01

Udržujte rovnováhu vašeho hořčíku s vápníkem, vitaminem K2 a D

12.5.2015 00:01

Earth source - zdroj přírodních živin od firmy Solgar

10.2.2015 00:01

8 častých onemocnění a nedostatek vitamínu D

25.11.2014 00:01

6 nejčastějších příčin nedostatku vitaminu D

5.11.2014 00:01

Jak přestat zbytečně mrhat energií?

24.6.2014 00:01

Čechům chybí vápník a vitamín D

17.2.2014 00:01

Využití naklíčených semínek ve stravě

24.9.2013 00:01

6 živin, které ženy nejvíce potřebují

22.8.2013 00:01

Nedostatek vitamínu D

19.9.2012 00:01

Minerály a vitamíny pro zdravé kosti

17.9.2012 00:01

Více jak polovina populace má nedostatek vitamínu D

8.8.2012 00:01

Posilněte zadarmo své zdraví

4.3.2011 00:00

Kdy je vhodné užívat železo ve formě potravinového doplňku?

6.1.2011 00:00

Výživa mozku

16.12.2010 00:00

Měli byste užívat pravidelně multivitamín?

29.3.2010 00:00

Pokrmy, které vás udrží přes zimu v kondici - Cizrna a špenát s česnekovou rýží

17.2.2010 00:00

Pokrmy, které vás udrží přes zimu v kondici - Dršková polévka z hlívy ústřičně

5.2.2010 00:00

Pokrmy, které vás udrží přes zimu v kondici - Jáhly s jablky

22.1.2010 00:00

Pokrmy, které vás udrží přes zimu v kondici - Polévka z červené čočky

14.1.2010 00:00

Pokrmy, které vás udrží přes zimu v kondici - Pohankovo – bramborová lepenice s kysaným zelím

7.1.2010 00:00

Pokrmy, které vás udrží přes zimu v kondici - Rýže na kari

30.12.2009 00:00

Pokrmy, které vás udrží přes zimu v kondici – Pohanka se zeleninou

18.12.2009 00:00

Pokrmy, které vás udrží přes zimu v kondici - Dýňová polévka

11.12.2009 00:00

Pokrmy, které vás udrží přes zimu v kondici - Česnečka

4.12.2009 00:00

Pokrmy, které vás udrží přes zimu v kondici - Kapr na kari

23.11.2009 18:40

Zelí a jeho léčivé vlastnosti

9.2.2009 00:00

Umebošky - léčivé švestky

8.4.2008 00:00

Vitamín D podle britských vědců zřejmě zpomaluje stárnutí

17.12.2007 00:00

Přírodní látky proti únavě

5.6.2007 00:00

Spirulina - široká škála vitamínů, minerálů a živin

8.12.2006 00:00

Imunita a její posilnění přírodními prostředky

24.11.2006 00:00

Alfalfa - bohatý zdroj živin

9.8.2006 00:00

Vojtěška Alfalfa na překyselení organismu

18.1.2006 00:00

Vitamín D zřejmě zabraňuje rakovině prsu

25.3.2004 00:00

Sezam - pro zdravé kosti, vlasy a dlouhý život.

14.4.2003 00:00

Přidat komentář

 
* *