5 tipů, jak při stresu detoxikovat svůj organismus

21.5.2013 00:01
Zdraví

Před maturitou, zkouškami na vysoké škole nebo důležitými pracovními povinnostmi se často cítíme unavení, malátní a ve stresu. Důvodem nezřídka bývá vysoké množství škodlivých látek, s nimiž se naše tělo ve stresu potýká.

V tomto článku vám poradíme, jakým způsobem účinně detoxikovat svoje tělo, a zbavit se tak stresu a únavy před maturitou, zkouškami či klíčovými okamžiky v práci.

Škodlivé látky, které se nazývají toxiny, se do těla dostávají z potravy, vody i ze vzduchu. Náš organismus zvládne odbourat určité množství toxinů, avšak zbytek se usazuje v různých orgánech. Toto usazování může být příčinou nejrůznějších zdravotních problémů. Pokud se jim chceme vyhnout, je detoxikace správným krokem.

Tip 1: Pročistěme játra

Pokud začínáme s detoxikací organismu, neměli bychom opomenout očistu jater. Ta totiž mají detoxikační funkci, čistí naše tělo od cizorodých látek. Pokud se tato funkce i jen lehce zhorší v důsledku přemíry toxinů, poznáme to nejčastěji zvýšenou mírou únavy. S tou si nejsme schopni bez očisty jater účinně poradit. Únava přitom může zásadním způsobem poznamenat naše výsledky při zkouškách i v práci. „V prvé řadě bychom při snaze o detoxikaci jater měli na čas vynechat tučná jídla a alkohol. Dále je vhodné sáhnout po doplňcích stravy z ostropestřce mariánského.  Pomáhat mohou také doplňky obsahující cholin, který přispívá k normální funkci jater a ke správné látkové výměně lipidů,“ vysvětluje Klára Minczinger, produktová manažerka společnosti Generica.

Tip 2: Posilněme střeva

Tlusté a tenké střevo hrají nepopiratelnou roli v našem imunitním systému. Jejich nesprávná funkce a zanesení toxiny může mít tedy přímý vliv na nejrůznější onemocnění. Dále může zapříčinit zvýšenou únavu a nedostatek energie, kterými během zkouškového období a před maturitou často trpíme. I v tomto případě platí, že bychom měli změnit jídelníček. Vedle živočišných bílkovin a alkoholu bychom měli omezit také silně kořeněná jídla, cukry a bílou mouku. K tomu můžeme navíc přidat probiotika, která přispívají k posílení střevního komfortu.

Tip 3: Detoxikujme ledviny

Ledviny čistí krev od odpadních látek. Proto bychom se během očisty měli věnovat také jim a močovým cestám. Přetěžování ledvin může vést k řadě problémů, mezi nimi například k bolestem páteře. Ohrožovat nás může však také řídnutí kostí. S nadměrnou zátěží ledvin mohou být spojeny rovněž kožní choroby. Samotné ledviny dlouho bolet nemusí a problémy s nimi se mohou projevovat únavou, celkovou slabostí nebo nechutenstvím. V době zkoušek a zásadních úkolů v práci nám tato únava a slabost může velmi znesnadnit učení i pracovní výkon. Nejlépe své ledviny detoxikujeme velkým přísunem tekutin. Samozřejmostí by měl být pohyb. Dále bychom pro účinnou očistu ledvin měli omezit příjem alkoholu a soli. Doporučuje se používat speciální sůl se sníženým obsahem sodíku.

Tip 4: Odstraňme volné radikály

Každý den se v našem těle zcela přirozeně odehrává proces vzniku volných radikálů. Ty jsou vedlejším výsledkem okysličování našeho těla a za normálních okolností jsou zcela přirozeně odstraňovány. Pokud však dojde k tomu, že si náš organismus neumí s volnými radikály sám poradit, hovoříme o takzvaném oxidačním stresu. Spouštěčem může být cigaretový kouř, alkohol, znečištěné životní prostředí nebo nadměrná fyzická a psychická zátěž, která obvykle zkoušky i pracovní povinnosti provází. V takovém případě existuje zvýšené riziko špatného hojení ran, bolestí kloubů, srdečního infarktu nebo mozkové mrtvice. K ochraně buněk před oxidačním stresem přispívají vitaminy E a C. Vitamin E můžeme nalézt třeba v játrech, obilných klíčcích nebo sójových bobech. Zdrojem vitaminu C je šípek, křen nebo brokolice. Lze také sáhnout po vitaminech v podobě doplňků stravy.

Tip 5: Očistěme srdce a cévy

V dnešní uspěchané době plné stresu bychom během jarní detoxikace neměli zapomínat na své srdce a cévy. Díky vhodně provedené očistě totiž můžeme předcházet mnoha chorobám kardiovaskulárního systému. Spouštěčem těchto chorob může být právě stres, který zažíváme před zkouškami a v práci. Pokud to jen trochu jde, měli bychom se ho vyvarovat, stejně jako přemíry alkoholu a kouření. Škodlivé látky z cigaret totiž způsobují zužování cév a zvyšování krevního tlaku. „Při detoxikaci kardiovaskulárního systému  bychom měli vynechat tučné maso. Vhodnou alternativu představuje maso rybí, které obsahuje rybí tuk. Ten je zdrojem 3-omega mastných kyselin EPA a DHA, které přispívají ke správné funkci srdce a pomáhají udržet zdravý krevní tlak,“ vysvětluje Eva Stanislavská, marketingová manažerka společnosti Generica. „Velmi vhodná je kombinace 3-omega mastných kyselin s koenzymem Q10. 3-omega mastné kyseliny podporují vstřebávání koenzymu,“ dodává Stanislavská.

Související články

5 rad, jak zatočit s jarní únavou

12.4.2013 00:01

4 superpotraviny pro jemnou detoxikaci vašeho těla

8.4.2013 00:01

Omega-3 kyseliny: od posílení dětské imunity po prevenci stařecké demence

9.11.2012 00:01

Brahmi a naše paměť

10.8.2012 00:01

Jóga: Boj proti stresu

14.3.2012 00:01

Omega 3 masné kyseliny pomáhají ochraňovat periferní nervy po zranění

23.2.2012 00:01

Na jaře posilněte svá játra

14.4.2011 00:00

Detoxikace není mýtus

22.3.2011 00:00

Jak zvládnout zkouškové období

29.12.2010 00:00

Výživa mozku

16.12.2010 00:00

Přírodní prostředky pomáhající při úzkosti

6.12.2010 00:00

Pitný režim při detoxikaci (jarní, nikoli drogové)

11.5.2010 00:00

Rozmarýn - povzbuzuje mozek a krevní oběh

27.4.2010 00:00

7 tipů, jak zatočit s jarní únavou: Detoxikační plán pro vaše tělo

17.3.2010 00:00

Ostropestřec mariánský pro ochranu a léčbu jater

13.11.2009 00:00

Vhodná strava před zkouškami a testy

5.1.2009 00:00

Brainfood - potrava pro mozek

12.11.2008 00:00

Zabijáci našeho mozku - káva, alkohol a tabák

26.6.2008 00:00

Paměť - SPECIÁL

13.6.2008 00:00

Detoxikace cukru

13.5.2008 00:00

Detoxikace - SPECIÁL

28.3.2008 00:00

Stres - SPECIÁL

10.12.2007 00:00

Přírodní prostředky proti stresu

6.12.2007 00:00

Mozkové nutriety

25.5.2007 00:00

Rybí tuk ozdravuje i zkrášluje

24.11.2006 00:00

Zdraví prospěšné omega 3 mastné kyseliny

28.2.2006 00:00

Lněný olej pro zdravou kůži, mozek, srdce a cévy

9.11.2005 00:00

Kyseliny omega-3 mohou snížit riziko úmrtí na srdce až o polovinu

10.6.2005 00:00

Meditací proti stresu

26.9.2003 00:00

Rybí tuk aneb Omega-3 nenasycené mastné kyseliny

16.9.2003 00:00

Jak proti stresu?

29.5.2003 00:00

Ostropestřec mariánský pro podporu jater

29.2.2000 00:00

Potraviny proti stresu

11.2.2000 00:00

Přehled komentářů

zobrazit všechny komentáře 

Super informace. Nejlepší alespoň co jsem se dočetl například v knize...
Dan  |  31.7.2015 10:41

zobrazit všechny komentáře

Přidat komentář

 
* *