4 hříchy proti spánku

27.2.2015 00:01
Zdraví

Budíte se ráno rozlámaní a unavení? Často stačí jen upravit režim a osvojit si spánkovou hygienu.

 „Spánek je nutný pro celkovou regeneraci těla i ducha. Jeho nedostatek nebo nízká kvalita mají za následek únavu, pokles rychlosti a přesnosti veškerých úkonů i zhoršení učení,“ říká Jakub Šoufek ze specializované české firmy Johann Malle a přináší pět největších prohřešků proti kvalitnímu spánku.

Nepravidelný režim
Nepravidelný režim je možná nejčastější příčinou nekvalitního spánku. Pokud jdete spát jednou v deset, podruhé ve dvě ráno a třetí den po půlnoci, tělo pak nemá šanci získat svůj rytmus a odmění se vám špatným usínáním, převalováním se na posteli a mělkým spánkem.
Tip: Snažte se uléhat ke spánku v přibližně stejný čas a pokud možno před půlnocí.


Stres a napětí
Pro rychlé usnutí a započetí kvalitního spánku je třeba se celkově zklidnit. Pokud až do poslední chvíle intenzivně pracujete či sledujete horor nebo si těsně před spánkem jdete zaběhat, pak nečekejte, že hned usnete a ráno se probudíte svěží.
Tip: Alespoň hodinu před usnutím se celkově zklidněte a snažte se uvolnit. Meditace není pro každého, ale může být vrcholem takového rituálu.


Nevhodná matrace
Na nevhodné nebo proleželé matraci se tělo neuvolní. „Dobrá matrace je základem kvalitního odpočinku během spánku, protože se perfektně přizpůsobí tělu, dokonale rozloží jeho hmotnost, čímž zajistí anatomicky ideální polohu páteře pro uvolnění svalů, šlach i kloubů,“ říká Jakub Šoufek, výrobce postelí a matrací Johann Malle z přírodních materiálů.
Tip: Pořiďte si kvalitní matraci na míru vašim potřebám, uvolníte tím dokonale tělo a spánek bude kvalitnější.


Přetopená ložnice
Každý si rád přitopí, zejména když je sychravo nebo zima. Dobrému spánku to však nepomáhá, proto je lépe zvolit nižší teplotu.   
Tip: V místnosti v níž spíte, před ulehnutím intenzivně vyvětrejte a zajistěte tak nižší teplotu než v běžné obytné místnosti. Doporučovaná teplota pro spaní je kolem 18 stupňů. S kvalitními pokrývkami by nikomu neměla vadit ani teplota pohybující se kolem šestnácti stupňů. Prospěje to vašemu spánku i celkovému zdraví.



Související články

Za úplňku spíme hůř a méně

19.2.2015 00:01

Pozor na modré světlo před spaním

20.1.2015 00:01

Bylinky proti nespavosti

29.4.2014 00:01

Meditace pomáhá zmirnit depresi a uzkost

26.2.2014 00:01

Adaptogeny zlepšující mozkové funkce

17.12.2013 00:01

Vliv úplňku na lidský spánek

12.9.2013 00:01

Bylinky pro klidný spánek

29.3.2012 00:01

Domácí recepty proti nespavosti

8.9.2011 00:00

Vliv aerobního cvičení na mozek a spánek

19.7.2011 00:00

Jak se vyspat do růžova

12.4.2011 00:00

Jak se zklidnit před usnutím

25.1.2011 00:00

Přírodní prostředky pomáhající při úzkosti

6.12.2010 00:00

Když je v mozku nedostatek serotoninu

15.4.2010 00:00

Když v mozku je nedostatek GABA

9.3.2010 00:00

Dlouhodobá nespavost je nemoc

5.1.2010 00:00

Nemůžete spát? Zchlaďte si mozek speciální čepicí!

8.10.2009 00:00

Mýty o spánku a bdění

7.10.2009 00:00

Špatný spánek může být smrtelný, tvrdí vědci

22.9.2009 00:00

Nespavost může vést k tloustnutí

9.6.2009 00:00

Synchronizace spánku a bdění

3.6.2009 00:00

MEDUŇKA LÉKAŘSKÁ - proti nespavosti, úzkosti a nevolnosti

22.5.2009 00:00

Nespavost a její dopady

16.4.2009 00:00

Nespavost - nedostatek hořčíku, vitamínů B, dysfunkce žlučníku či kůry nadledvin?

4.3.2009 00:00

Potahy matrací - nové trendy pro zdravou ložnici

22.11.2008 00:00

Poruchy spánku mají to dopad na zdraví

19.2.2008 00:00

Spánek, nespavost, nadměrná spavost, sny, chrápání - SPECIÁL

5.2.2008 00:00

Hovory mobilem před spaním mohou zhoršit spánek

1.2.2008 00:00

Narušitelé ozdravného spánku a jak proti nim bojovat

6.1.2000 00:00

Přidat komentář

 
* *